เรื่องเล่าหลากรส ทั้งสุข ทั้งเศร้า คละเคล้ากันไป เพราะชีวิตคือการเรียนรู้....การเรียนรู้ทำให้ชีวิตมีรสชาติที่หลากหลาย..ไม่ชิม ไม่สัมผัส ไม่ลอง ไม่รู้...
วันเสาร์ที่ 21 เมษายน พ.ศ. 2561
ເຈົ້າແມ່ນຄົນປະເພດ "ເວົ້າໄດ້" ຫຼື "ໄດ້ເວົ້າ"
..."ອາຈານ ຄົນທຸກມື້ນີ້ເວົ້າບໍ່ຄ່ອຍຄິດໜ້າ ຄິດຫຼັງເນາະ ເວົ້າໄວ ປາກໄວ ຄົນຟັງກໍຮູ້ສຶກບໍ່ຄ່ອຍດີໄປນຳ"...😒
..."ໂດຍ...ເຫັນດີນຳ...ທຳມະຊາດຂອງຄົນເຮົາປາກໄວກວ່າຄວາມຄິດ ຄິດແນວໃດ ກະເວົ້າແນວນັ້ນ ຍ້ອນຄົນທຸກມື້ນີ້ຢູ່ໃນສະພາບແວດລ້ອມທີ່ຕ້ອງຟ້າວ ຕ້ອງໄວ ຕ້ອງທັນໃຈ ອົດທົນບໍ່ໄດ້ ຢາກໄດ້ຫຍັງກໍຕ້ອງໄດ້ທັນທີ"...😌
..."ແມ່ນເດ້ເນາະອາຈານ...ຢາກຮູ້ເລື່ອງຫຍັງກະໄດ້ຮູ້ ຢາກເບິ່ງເລື່ອງຫຍັງກະໄດ້ເບິ່ງ ຢາກໄດ້ເຄື່ອງແນວໃດ ກະຊອກເອົານຳອິນເຕີເນັດ ແລ້ວກະສັ່ງໃຫ້ມາສົ່ງຢູ່ເຮືອນ...ຊີວິດມັນກະເລີຍງ່າຍ ສະບາຍ ໄດ້ຫຍັງກະໄດ້ມາແບບໄວໄວ ງ່າຍໆ...ເປັນຢູ່ເລື່ອຍໆ ກະເລີຍຄຸ້ນຊິນ ກາຍເປັນນິໄສໄປຈ້ອຍ...ຢາກລົມກັບໄຜກໍແຊດຫາ ພິມເອົາ ບໍ່ຕ້ອງໄດ້ເວົ້າຍາກ ຕິດແນວໃດກະພິມແນວນັ້ນ ສົ່ງມາໄວ ກະຕອບໄປໄວ...ພໍຍາມມາເວົ້າ ກະເວົ້າແບບແຊທຫາກັນ"...
..."ແມ່ນແລ້ວ ເລື່ອງການເວົ້າກໍເປັນເລື່ອງໜຶ່ງທີ່ເຮົາເຫັນຄວາມປ່ຽນແປງ ອາຈານຄິດວ່າ ຖ້າຄົນເຮົາປັບຕົວບໍ່ທັນກັບເຕັກໂນໂລຍີໃນທຸກມື້ນີ້ ກໍອາດຈະມີບັນຫາການນຳໃຊ້ບໍ່ຖືກທາງ ບໍ່ກໍ່ໃຫ້ເກີດປະໂຫຍດທີ່ສ້າງສັນ ຈະເປັນບັນຫາໃຫຍ່ຕໍ່ໄປໃນອະນາຄົດອັນໃກ້ນີ້"...
...ເລື່ອງການເວົ້ານີ້ ຖ້າພິຈາລະນາດີໆ ກໍມີສອງແບບ ແມ່ນເວົ້າດີ ກັບເວົ້າບໍ່ດີ...ແລະ ຖ້າເຈາະຈິ້ມລົງໄປອີກ ເຮົາກໍຈະເຫັນການເວົ້າຢູ່ 3 ລະດັບ...
...ລະດັບທີ່ 1 ແມ່ນ "ເວົ້າໄດ້" ລະດັບນີ້ເປັນລະດັບພື້ນຖານທີ່ຄົນທຸກຄົນພຶງມີ ພຶງໄດ້ມາ ຕາມກົດເກນຂອງທຳມະຊາດ ຢາກເວົ້າຫຍັງກໍເວົ້າຕາມໃຈຕົວເອງ ຕາມຄວາມຄິດຂອງຕົວເອງ ສ້າງສັນແດ່ ບໍ່ສ້າງສັນແດ່ ເຮັດໃຫ້ຄົນພໍໃຈແດ່ ບໍ່ພໍໃຈແດ່...ຖ້າເວົ້າດີ ກໍດີໄປ...ຖ້າເວົ້າໄດ້ບໍ່ດີ ບໍ່ມີສາລະ ບໍ່ມີເນື້ອໃນ ເວົ້າແລ້ວຄົນອື່ນບໍ່ເຂົ້າໃຈ ຂາດສະຕິໃນການເວົ້າ ເອົາແຕ່ຄວາມມ່ວນຂອງຕົວເອງ ບໍ່ຄິດຫາຜູ້ອື່ນວ່າເຂົາເຈົ້າຈະຮູ້ສຶກແນວໃດ ເຂົາຮ້ອງວ່າ "ໄດ້ເວົ້າ" ແຕ່ຖ້າຄວາມເສຍຫາຍຈາກການ "ໄດ້ເວົ້າ" ເກີດຂຶ້ນຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ ກໍສູ້ບໍ່ເວົ້າຈະດີກວ່າ...😊
...ລະດັບທີ່ 2 ແມ່ນ "ເວົ້າເປັນ" ລະດັບນີ້ຈະມີວາດມີຊົງຂຶ້ນມາ ຮູ້ວ່າຈະເວົ້າເລື່ອງຫຍັງ ເວົ້າໃນອາລົມແບບໃດ ເວົ້າໃຫ້ຜູ້ໃດຟັງ ເຂົາເຈົ້າຢາກຟັງບໍ່ ເວົ້າຍາມໃດ ເວົ້າຢູ່ໃສ ເວົ້າແລ້ວຈະເກີດປະໂຫຍດຫຼືບໍ່...ຂັ້ນນີ້ຖືວ່າມີສະຕິ ມີຄວາມເປັນຜູ້ໃຫຍ່ຫຼາຍແລ້ວ ນີ່ຄືໃນມຸມດີ...ແຕ່ຖ້າເປັນມຸມບໍ່ດີ ໃຊ້ການເວົ້າຫາປະໂຫຍດໃສ່ຕົວເອງ ບໍ່ຄິດເຖີງຄວາມເສຍຫາຍຕໍ່ຜູ້ອື່ນ ແບບນີ້ຮ້ອງວ່າ ປາກເປັນ...😃
...ລະດັບທີ່ 3 ແມ່ນ "ເວົ້າຖືກ" ຂັ້ນສູງສຸດຂອງການເວົ້າ...ຄິດກ່ອນເວົ້າ ຮູ້ວ່າເວົ້າແລ້ວ ຈະເກີດປະໂຫຍດແທ້ຈິງ ຈຶງເວົ້າ ຖ້າຄິດວ່າຈະມີຄວາມເສຍຫາຍ ກໍຈະບໍ່ເວົ້າ...ເຂົ້າໃຈຄວາມຮູ້ສຶກຂອງຄົນຟັງ ຄົນໄດ້ຍິນ ຮູ້ຈັກເອົາໃຈເຂົາມາໃສ່ໃຈເຮົາ...😇
...ໃນຊີວິດຈິງ ກໍຄົງຕ້ອງຕັ້ງສະຕິໃນການເວົ້າ ຕ້ອງຈຳໄວ້ວ່າ ຄິດກ່ອນເວົ້າ ຍ້ອນວ່າ ເວົ້າອອກໄປແລ້ວ ມັນເອົາຄືນມາບໍ່ໄດ້...ໄດ້ຍິນ ໄດ້ເຫັນ ໃຫ້ເອົາໃຈຟັງ ໃຫ້ເອົາໃຈເບິ່ງ ກັ່ນຕອງກ່ອນ ຈັ່ງເວົ້າອອກມາ ຫຼື ຖ້າພິຈາລະນາແລ້ວວ່າບໍ່ຄວນເວົ້າກະມິດໄປສາ...
...ເຈົ້າເດ...ການປາກເວົ້າຂອງເຈົ້າ ຢູ່ໃນລະດັບໃດ...
สมัครสมาชิก:
ส่งความคิดเห็น (Atom)
บทความที่มีผู้เข้าอ่านมากที่สุด
-
...ມີຫຼາຍເທືອທີ່ມີນ້ອງໆ ມາຖາມຜູ້ຂຽນວ່າ " ອາຈານ ເຮົາຊີຮູ້ໄດ້ແນວໃດ ວ່າເຮົາພັດທະນາຕົວເອງຮອດຂັ້ນໃດແລ້ວ...ທັ້ງໆ ທີ່ຕັ້ງຕົວວັດແທກ ແລະ ຄວ...
-
ສິ່ງທີ່ຕ້ອງປະເມີນໃນເລື່ອງວັດທະນະທຳອົງກອນ . ..ເນື້ອໃນຂ້າງລຸ່ມນີ້ ມາຈາກຕອນທີ່ເວົ້າເຖີງເລື່ອງນີ້... " ວັດທະນະທຳອົງກອນ"... ...
-
ທັກສະຂອງຜູ້ໃຫ້ຄຳແນະນຳທີ່ມີປະສິດທິຜົນ ... “ ອາຈານ ຫົວໜ້າໃຫ້ນ້ອງເປັນຜູ້ໃຫ້ຄຳແນະນຳກັບໂຄງການຂະໜາດນ້ອຍທີ່ຮັບທຶນຈາກໂຄງການ ແຕ່ນ້ອງຍັງບໍ່ໝັ້ນ...
-
ການສື່ສານທີ່ມີປະສິດທິຜົນ ...ຜູ້ຂຽນເຫັນສະໄລ້ແຜ່ນນີ້ແລ້ວເຫັນວ່າ ມັນສາມາດອະທິບາຍຂະບວນການເຮັດວຽກໂຄງການ ຜ່ານການສື່ສານທີ່ມີປະສິດທິພາບ ປະສິ...
-
ທັກສະທີ່ຈຳເປັນສຳລັບຜູ້ໃຫ້ຄຳແນະນຳທີ່ມີປະສິດທິຜົນ .. . “ ສະບາຍດີອາຈານ ບໍ່ໄດ້ພົບກັນດົນແລ້ວນໍ້ ” ...ສຽງທັກທາຍຂອງລູກສິດ... “ ນ້ອງຄາວຽກຫຼາຍແດ...
-
..."ອາຈານ ຄົນທຸກມື້ນີ້ເວົ້າບໍ່ຄ່ອຍຄິດໜ້າ ຄິດຫຼັງເນາະ ເວົ້າໄວ ປາກໄວ ຄົນຟັງກໍຮູ້ສຶກບໍ່ຄ່ອຍດີໄປນຳ"...😒 ..."ໂດຍ...ເຫັນດີນຳ...
-
ບົດສົນທະນາລະຫວ່າງລູກສິດກັບອາຈານ ໃນເວລາອາຫານທ່ຽງຂອງວັນໜຶ່ງ... ລູກສິດຖາມອາຈານ "ອາຈານ...ມີທາງລັດແດ່ບໍ່ ທີ່ຈະເຮັດໃຫ້ເຮົາປະສົບຄວາມສຳເລັດໃນ...
-
? ທ່ານເຄີຍຕັ້ງຄຳຖາມແບບນີ້ກັບຕົວເອງບໍ່ ຖ້າຄິດຢາກຈະພັດທະນາອົງກອນ ... 1. ...ການພັດທະນາອົງກອນ ຈຳເປັນ ຫຼື ບໍ່ຈຳເປັນ...? 2. ...ການພັດທະນາອ...
-
😍 ...ປັນຮັກ...ຮັກຫຼາຍແທ້ບໍ້...ຫຼາຍຈົນໄດ້ປັນໃຫ້ກັນນໍ້... ...ວັນນີ້ຜູ້ຂຽນແລະທີມງານຄຸນນະພາບ 😉 ໄດ້ມີໂອກາດໄປຍ່ຽມຢາມ "ສວນປັນຮັກ" ...
-
...ຄິດໄປຄິດມາ ຕາຍລ່ະ😓 ປີນີ້ຍັງບໍ່ໄດ້ໄປກວດສຸຂະພາບເລີຍ ທັ້ງໆ ທີ່ຮູ້ວ່າ ການກວດສຸຂະພາບປະຈຳປີເປັນເລື່ອງທີ່ດີ ແລະ ອາຍຸປະມານສ່ຳເຮົານີ້ ກໍຖືວ່າຈຳເ...
ຄັກ..ຟັງເເລ້ວໃຫ້ຂໍ້ຄິດເລີຍ
ตอบลบຄາດການວ່າໜ້າຈະຢູ່ໃນລະດັບດີ
ตอบลบເພາະເຮົາຍັງເວົ້າບໍ່ເຖິງໃຈຜູ້ຟັງເທື່ອ