วันพฤหัสบดีที่ 7 มิถุนายน พ.ศ. 2561

ການສື່ສານທີ່ມີປະສິດທິຜົນໃນງານພັດທະນາ

ການສື່ສານທີ່ມີປະສິດທິຜົນ


...ຜູ້ຂຽນເຫັນສະໄລ້ແຜ່ນນີ້ແລ້ວເຫັນວ່າ ມັນສາມາດອະທິບາຍຂະບວນການເຮັດວຽກໂຄງການ ຜ່ານການສື່ສານທີ່ມີປະສິດທິພາບ ປະສິດທິຜົນໄດ້ດີ ມີທັ້ງຂະບວນການສື່ສານ ມີທັ້ງການປ່ຽນແປງຂອງພຶດຕິກຳ ມີທັ້ງຮູບແບບການສ້າງການມີສ່ວນຮ່ວມ ລະດັບຄວາມເປັນເຈົ້າການ ວິທີການເຮັດໃຫ້ພຶດຕິກຳມີການປ່ຽນແປງໄປເປັນລຳດັບ ແລະ ຮັກສາພຶດຕິກຳທີ່ດີນັ້ນໄວ້...

...ອົງປະກອບຂອງການສື່ສານກໍເປັນເລື່ອງທີ່ເຮົາໄດ້ຮຽນຮູ້ກັນຢູ່ເລື່ອຍໆ ແລະ ກໍບໍ່ສາມາດປະຕິເສດໄດ້ວ່າ ການສື່ສານມີຄວາມສຳຄັນຫຼາຍ ຍ້ອນເປັນສ່ວນໜຶ່ງຂອງການໃຊ້ຊີວິດຂອງເຮົາ...ທຸກເລື່ອງ ທຸກລົມຫາຍໃຈຂອງຄົນເຮົາ ລ້ວນແຕ່ເປັນການສື່ສານທັ້ງສິ້ນ ບໍ່ວ່າຈະເປັນການປາກເວົ້າ ການຂຽນ ການສະແດງອອກທາງຮ່າງກາຍ ສີໜ້າ ທ່າທາງ...ມີຄົນສື່ສານ ກໍມີເລື່ອງຈະສື່ສານ...ເມື່ອມີເລື່ອງຈະສື່ສານ ກໍຈະມີວິທີການທີ່ຈະສື່ສານ...ແລະສື່ສານຫາຜູ້ໃດ ນັ່ນກໍຄືອຜູ້ຮັບ...ແລະ ຈະຮູ້ໄດ້ແນວໃດວ່າການສື່ສານນັ້ນໄດ້ຜົນ ຫຼືວ່າເກີດການປ່ຽນແປງຫຍັງບໍ່ ກໍຕ້ອງມີການສະທ້ອນຄືນຫາຜູ້ຮັບ...ການສະທ້ອນຄືນກໍແມ່ນການສະແດງອອກ ຫຼືວ່າ ເກີດພຶດຕິກຳຫຍັງຂຶ້ນແດ່ ຫຼັງຈາກທີ່ສື່ສານໄປແລ້ວ...

...ໃນການເຮັດວຽກພັດທະນາ ບໍ່ວ່າຈະເປັນການພັດທະນາອົງກອນ ການພັດທະນາຊຸມຊົນ ກໍໃຊ້ຂະບວນການແບບດຽວກັນນີ້...ຍົກຕົວຢ່າງ ໂຄງການພັດທະນາຊົນນະບົດ ທີ່ມີເປົ້າໝາຍໃດໜຶ່ງ...ໂຄງການກໍສົມທຽບໄດ້ກັບຜູ້ສົ່ງສານ...ຊຸມຊົນສົມທຽບໄດ້ກັບຜູ້ຮັບຂໍ້ມູນຂ່າວສານ...ເປົ້າໝາຍ ຈຸດປະສົງ ເນື້ອໃນ ສິ່ງທີ່ຕ້ອງການໃຫ້ເກີດຂຶ້ນ ກໍສົມທຽບໄດ້ກັບ ຂໍ້ມູນຂ່າວສານ...ກິດຈະກຳຕ່າງໆ ຂອງໂຄງການ ຕົວຢ່າງ ການສ້າງຂີດຄວາມສາມາດ, ການຈັດກອງປະຊຸມແລກປ່ຽນ, ການປະຕິບັດຕົວຈິງ ເຫຼົ່ານີ້ ສົມທຽບໄດ້ກັບຊ່ອງທາງຂອງການສື່ສານ...

...ສິ່ງທີ່ນ່າສົນໃຈ ແມ່ນ ການສະທ້ອນຄືນ...ການສະແດງອອກ ຫຼື ພຶດຕິກຳຂອງກຸ່ມເປົ້າໝາຍ ເປັນການສະທ້ອນຄືນທີ່ເຫັນເປັນຮູບປະທຳໄດ້...ຈາກປະສົບການຂອງຜູ້ຂຽນ ພົບວ່າ ທີ່ຜ່ານມາຢາມເຮົາອອກແບບໂຄງການເຮົາຈະແນໃສ່ຜົນສຳເລັດປາຍທາງ ຫຼືເວົ້າໃຫ້ງ່າຍຂຶ້ນກໍຄື ເວລາໂຄງການຈົບໄປແລ້ວ ຜົນທີ່ໄດ້ແມ່ນຫຍັງ ຢາກເຫັນຫຍັງ...ແລະ ເຮົາກໍບໍ່ຄ່ອຍໃຫ້ຄວາມສຳຄັນກັບຄວາມປ່ຽນແປງທາງດ້ານພຶດຕິກຳປານໃດ໋ ທີ່ຕ້ອງຄ່ອຍເປັນຄ່ອຍໄປ ບໍ່ແມ່ນການປ່ຽນແປງແບບບົ່ມໝາກມ່ວງ...ດັງນັ້ນ ຖ້າຈະໃຫ້ເຫັນຜົນຈາກການສື່ສານທີ່ແທ້ຈິງ ກໍຕ້ອງໃຫ້ຄວາມສຳຄັນກັບຂະບວນການທີ່ເຮັດໃຫ້ເກີດການປ່ຽນແປງພຶດຕິກຳ ແລະ ຕ້ອງມີການເກັບກຳຂໍ້ມູນຄວາມປ່ຽນແປງນັ້ນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ...

...ພຶດຕິກຳທີ່ເກີດຂຶ້ນເປັນລຳດັບນັ້ນ ກໍໄປກ່ຽວຂ້ອງໃນເລື່ອງການມີສ່ວນຮ່ວມໃນການພັດທະນາ...ໂຄງການພັດທະນາທຸກໂຄງການ ແນໃສ່ການມີສ່ວນຮ່ວມຂອງພໍ່ແມ່ປະຊາຊົນ ແຕ່ວ່າຈະໜ້ອຍ ຈະຫຼາຍ ນັ່ນແມ່ນອີກເລື່ອງໜຶ່ງ...ຮູບແບບການມີສ່ວນຮ່ວມຂອງຄົນກໍມີລະດັບຄືກັນ ຜູ້ຂຽນມອງວ່າ 3 ລະດັບນີ່ກຳລັງພໍດີ ແມ່ນ ລະດັບປະຖົມປະຖານ ແມ່ນ ການຮັບຮູ້, ການຟັງ. ລະດັບທີ່ 2 ແມ່ນ ການເຂົ້າມາຮ່ວມຄິດ, ຮ່ວມເຮັດ, ຮ່ວມປະຕິບັດຕົວຈິງ, ຮ່ວມແລກປ່ຽນຮຽນຮູ້. ລະດັບທີ່ 3 ແມ່ນ ລະດັບການມີສ່ວນຮ່ວມໃນການຕັດສິນໃຈ...

...ຄວາມສຳພັນຂອງພຶດຕິກຳກັບຮູບແບບການມີສ່ວນຮ່ວມ ກໍນ່າສົນໃຈ...ຖ້າພຶດຕິກຳຂອງກຸ່ມເປົ້າໝາຍຢູ່ໃນລະດັບສົນໃຈ ແລະ ເຂົ້າໃຈ ຮູບແບບຂອງການມີສ່ວນຮ່ວມ ກໍຈະຢູ່ໃນລະດັບທີ່ 1 ແມ່ນ ການຮັບຮູ້, ການຟັງ...ຖ້າພຶດຕິກຳຂອງກຸ່ມເປົ້າໝາຍຢູ່ໃນລະດັບການເຮັດຕົວຈິງ,​ ການໄຈ້ແຍກ, ການສັງລວມໄດ້ ຮູບແບບການມີສ່ວນຮ່ວມກໍຈະຍົກລະດັບຂຶ້ນມາເປັນລະດັບທີ່ 2 ແມ່ນ ການຮ່ວມຄິດ,​ ຮ່ວມເຮັດ, ຮ່ວມແລກປ່ຽນ...ຖ້າພຶດຕິກຳກຸ່ມເປົ້າໝາຍສະແດງອອກມາວ່າສາມາດປະເມີນຜົນໄດ້ ຄິດຄົ້ນສິ່ງໃໝ່ໆ ໄດ້ ຮູບແບບການມີສ່ວນຮ່ວມ ກໍຈະຢູ່ໃນລະດັບການຕັດສິນໃຈຮ່ວມ...ມີຄົນຖາມຜູ້ຂຽນຫຼາຍເທືອວ່າ ອາຈານ ຍ້ອນຫຍັງກຸ່ມເປົ້າໝາຍໂຄງການບໍ່ປັບປ່ຽນພຶດຕິກຳຈັກເທືອ ທັ້ງໆ ທີ່ໂຄງການກໍພະຍາຍາມຊ່ວຍເຫຼືອເຂົາເຈົ້າທຸກເລື່ອງ ທັ້ງຄວາມຮູ້ ທັ້ງກອງທຶນສະໜັບສະໜຸນ...ຖ້າເບິ່ງໃນມຸມການປັບປ່ຽນພຶດຕິກຳ ກໍຄົງຈະຕອບໄດ້ວ່າ ເຂົາເຈົ້າບໍ່ໄດ້ເກີດການປັບປ່ຽນພຶດຕິກຳໄປຕາມຂັ້ນຕອນ...ຖ້າຈະໃຫ້ພິຈາລະນາຢ່າງຮອບດ້ານ ກໍຈະມີປັດໄຈອີກຫຼາຍເລື່ອງທີ່ສົ່ງຜົນຕໍ່ການປັບປ່ຽນພຶດຕິກຳຂອງຄົນ ຜູ້ຂຽນຈະນຳສະເໜີໃນຕອນຕໍ່ໆ ໄປ...

...ເມື່ອພຶດຕິກຳຂອງກຸ່ມເປົ້າໝາຍປ່ຽນໄປ ກໍຈະສົ່ງຜົນຕໍ່ຄວາມເປັນເຈົ້າການໄປພ້ອມໆ ກັນ...ຖ້າກຸ່ມເປົ້າໝາຍມີພຶດຕິກຳໃນລະດັບສົນໃຈ ແລະ ເຂົ້າໃຈ ຄວາມຮູ້ສຶກເປັນເຈົ້າການກໍຈະໜ້ອຍ...ຖ້າກຸ່ມເປົ້າໝາຍສາມາດເຮັດໄດ້, ໄຈ້ແຍກໄດ້, ສັງລວມໄດ້ ຄວາມເປັນເຈົ້າການຂອງເຂົາເຈົ້າກໍຈະເພິ່ມຂຶ້ນ...ແລະ ຖ້າກຸ່ມເປົ້າໝາຍສາມາດປະເມີນຜົນໄດ້ ຄິດຄົ້ນສິ່ງໃໝ່ໆ ໄດ້ ກໍແນ່ນອນລ່ະວ່າ ຄວາມເປັນເຈົ້າການຂອງເຂົາເຈົ້າຈະມີຫຼາຍທີ່ສຸດ...

...ຄວາມທ້າທາຍຕໍ່ມາ ແມ່ນ ການຮັກສາການປ່ຽນແປງພຶດຕິກຳທີ່ປ່ຽນແລ້ວ ເລິ່ມພັດທະນາໄປຕາມລຳດັບ ໃຫ້ຄົງຢູ່ ມີຄວາມຕໍ່ເນື່ອງ ມີບາດກ້າວ, ເຮົາຈະເຮັດໄດ້ແນວໃດແດ່...ຜູ້ຂຽນເບິ່ງສອງເລື່ອງ ແມ່ນ ການສ້າງຂີດຄວາມສາມາດ ແລະ ການສ້າງສະພາບແວດລ້ອມທີ່ດີແລະແທດເໝາະໃນການເຮັດວຽກ...

...ການສ້າງຂີດຄວາມສາມາດ ເຮັດໄດ້ 3 ຮູບແບບ ແມ່ນ ການຊ່ວຍທັນທີ,​ ການພັດທະນາໃນໄລຍະຍາວ ແລະ ການມີທີມສະໜັບສະໜຸນ...

...ການສ້າງສະພາບແວດລ້ອມທີ່ດີແລະແທດເໝາະໃນການເຮັດວຽກ ສາມາດເຮັດໄດ້ 3 ຮູບແບບ ແມ່ນ ການສ້າງນະໂຍບາຍສະໜັບສະໜຸນ ຫຼື ອາດຈະເປັນເລື່ອງກົດໝາຍ ຫຼຼື ປະກາດແຈ້ງການໃດໜຶ່ງ, ຮູບແບບທີ່ສອງ ແມ່ນ ການໃຊ້ສື່ສາທາລະນະໃຫ້ຊ່ວຍປະຊາສຳພັນເພື່ອໃຫ້ກຸ່ມເປົ້າໝາຍມີຄວາມໂດດເດັ່ນຂຶ້ນມາ ການໃຊ້ສັນຍະລັກທີ່ຊີ້ໄປຫາກຸ່ມເປົ້າໝາຍ, ແລະ ຮູບແບບທີ່ສາມ ແມ່ນ ການເຊື່ອມໂຍງກຸ່ມເປົ້າໝາຍໄປຫາເຄືອຂ່າຍຕ່າງໆ...

...ຂະບວນການສະໜັບສະໜຸນນີ້ ແມ່ນມີຄວາມສຳຄັນທີ່ຈະຕ້ອງກຳນົດບາດກ້າວໃຫ້ຊັດເຈນ, ມີບາດກ້າວ ແລະ ​ເຮັດໃຫ້ຕໍ່ເນື່ອງ ຈຶງຈະເຫັນຜົນ...

...ລອງພິຈາລະນາເບິ່ງເດີ້ ທ່ານຜູ້ອ່ານ ເປັນອີກໜຶ່ງປະສົບການຂອງຜູ້ຂຽນ...ຍິນດີຕ້ອນຮັບທຸກຄຳຄິດຄຳເຫັນເຈົ້າ...😄


ຜູ້ສະໜັບສະໜຸນ ການເຮັດຄວາມດີ” ຢ່າງເປັນທາງການ...
ມູນນິທິພັດທະນາອີສານ, ແຂວງສຸລິນ, ປະເທດໄທ...http://www.netsurin.org/

2 ความคิดเห็น:

  1. ຂອບໃຈຫລາຍໆອາຈານ ເປັນປະໂຫຍດ ແລະ ເຂົ້າໃນງ່າຍຫລາຍ

    ตอบลบ
  2. ຂ້າພະເຈົ້າເປັນຄົນທີ່ມີພາສາທາງສີໜ້າຫຼາຍທີ່ສຸດ ແລະ ຈະສະແດງອອກມາຫຼາຍທີ່ສຸດຜ່ານສີໜ້າ ເຮົາຈະເຮັດແນວໃດເພື່ອຫຼຸດຜ່ອນບັນຫາດັ່ງກ່າວ ແລະ ອີກຢ່າງຂ້າພະເຈົ້າເປັນຄົນທີ່ມີຄວາມຄິດ ແລະ ຄົ້ນຄິດຂ້ອນຂ້າງໄວ ຖ້າມີຄຳຖາມຈະຕອບທັນທີ ຫຼື ຖ້າບໍ່ຖືກຕ້ອງຈະຕອບທັນທີ ແບບນີ້

    ตอบลบ

บทความที่มีผู้เข้าอ่านมากที่สุด