วันอังคารที่ 24 กันยายน พ.ศ. 2567

"ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ" (ຕອນທີ 3)



ບົດສະຫຼຸບ: ການປັບໃຊ້ແນວຄິດ "ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ" ໃນບໍລິບົດຂອງລາວ.

1.   ການປະສົມປະສານວິທີການ:
ໃນສະພາບແວດລ້ອມການຮຽນຮູ້ຂອງລາວການປະສົມປະສານລະຫວ່າງບົດບາດຕ່າງໆ ອາດເປັນວິທີທີ່ມີປະສິດທິຜົນທີ່ສຸດ. "ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ" ສາມາດນຳເອົາຈຸດແຂງຂອງແຕ່ລະບົດບາດມາໃຊ້ໂດຍປັບໃຫ້ເຂົ້າກັບວັດທະນະທຳ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ຮຽນ.

 

2.   ການເຄົາລົບວັດທະນະທຳ:
ການນຳໃຊ້ວິທີການແບບມີສ່ວນຮ່ວມ ຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງຄວາມເຄົາລົບນັບຖືຜູ້ອາວຸໂສ ແລະ ໂຄງສ້າງທາງສັງຄົມ. ຄູຝຶກຕ້ອງສ້າງສະພາບແວດລ້ອມທີ່ປອດໄພສຳລັບການແລກປ່ຽນຄວາມຄິດເຫັນໃນຂະນະດຽວກັນກໍ່ຮັກສາຄວາມເຄົາລົບຕໍ່ຜູ້ອາວຸໂສ.

 

3.   ການພັດທະນາທັກສະ:
ການຝຶກອົບຮົມຄູຝຶກໃນລາວ ຄວນເນັ້ນໜັກໃສ່ການພັດທະນາທັກສະການອຳນວຍຄວາມສະດວກການຟັງ ແລະ ຕັ້ງຄຳຖາມທີ່ມີປະສິດທິຜົນ, ການສ້າງສະພາບແວດລ້ອມການຮຽນຮູ້ທີ່ເປີດກວ້າງ. ນີ້ອາດຮຽກຮ້ອງໃຫ້ມີການປ່ຽນແປງທັດສະນະຄະຕິຈາກການເປັນ "ຜູ້ຊ່ຽວຊານ" ມາເປັນ "ຜູ້ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃນການຮຽນຮູ້".

 

4.   ການປັບໃຊ້ໃນການພັດທະນາຊຸມຊົນ:
ໃນຂົງເຂດການພັດທະນາຊຸມຊົນຂອງລາວວິທີການນີ້ສາມາດເສີມສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ຊຸມຊົນໂດຍການສົ່ງເສີມການມີສ່ວນຮ່ວມ ແລະ ການເປັນເຈົ້າການ. ຄູຝຶກສາມາດຊ່ວຍຊຸມຊົນໃນການລະບຸບັນຫາວິເຄາະສະຖານະການແລະ ພັດທະນາວິທີແກ້ໄຂດ້ວຍຕົນເອງ.

 

5.   ການເສີມສ້າງຂີດຄວາມສາມາດຂອງອົງກອນ:
ການນຳໃຊ້ວິທີການນີ້ສາມາດປັບປຸງການຝຶກອົບຮົມພະນັກງານການພັດທະນາຜູ້ນຳແລະ ການແກ້ໄຂບັນຫາຮ່ວມກັນ. ສາມາດສົ່ງເສີມວັດທະນະທຳການເຮັດວຽກທີ່ເປີດກວ້າງ ແລະ ມີສ່ວນຮ່ວມຫຼາຍຂຶ້ນ.

 

6.   ການຈັດການກັບຄວາມທ້າທາຍ:
ຄວາມທ້າທາຍ ເຊັ່ນ: ການຕ້ານການປ່ຽນແປງ ຫຼື ການຂາດທັກສະ ສາມາດຈັດການໄດ້ໂດຍການສ້າງຄວາມເຂົ້າໃຈກ່ຽວກັບປະໂຫຍດຂອງວິທີການນີ້ການຈັດຝຶກອົບຮົມຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງແລະ ການສະໜັບສະໜູນຈາກຜູ້ບໍລິຫານ.

 

7.   ການສ້າງເຄືອຂ່າຍ ແລະ ການແລກປ່ຽນ:
ການສ້າງເຄືອຂ່າຍ "ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ" ໃນລາວ ແລະ ພາກພື້ນ ສາມາດສົ່ງເສີມການແລກປ່ຽນປະສົບການ ແລະ ການຮຽນຮູ້ຮ່ວມກັນ.

 

8.   ການວິໄຈ ແລະ ການພັດທະນາ:
ການສົ່ງເສີມການວິໄຈກ່ຽວກັບການນຳໃຊ້ວິທີການນີ້ໃນບໍລິບົດຂອງລາວ ສາມາດຊ່ວຍໃນການປັບປຸງ ແລະ ພັດທະນາວິທີການໃຫ້ເໝາະສົມກັບສະພາບການທ້ອງຖິ່ນຫຼາຍຂຶ້ນ.

 

ສະຫຼຸບແລ້ວການນຳໃຊ້ແນວຄິດ "ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ" ໃນລາວມີທັງໂອກາດ ແລະ ຄວາມທ້າທາຍ. ດ້ວຍການປັບໃຊ້ໃຫ້ເໝາະສົມກັບວັດທະນະທຳທ້ອງຖິ່ນການຝຶກອົບຮົມຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງແລະ ການແລກປ່ຽນປະສົບການວິທີການນີ້ສາມາດເປັນເຄື່ອງມືອັນຊົງພະລັງໃນການພັດທະນາຊຸມຊົນ ແລະ ອົງກອນໃນລາວ. ການສ້າງ "ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ" ທີ່ມີຄວາມສາມາດ ຈະເປັນການລົງທຶນທີ່ມີຄຸນຄ່າ ສຳລັບອະນາຄົດຂອງການພັດທະນາໃນປະເທດລາວສອດຄ່ອງກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງຍຸກສະໄໝໃໝ່ທີ່ການຮຽນຮູ້ເກີດຂຶ້ນຢູ່ຕະຫຼອດເວລາ.

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

บทความที่มีผู้เข้าอ่านมากที่สุด