ບົດສະຫຼຸບ: ການປັບໃຊ້ແນວຄິດ "ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ" ໃນບໍລິບົດຂອງລາວ.
1. ການປະສົມປະສານວິທີການ:
ໃນສະພາບແວດລ້ອມການຮຽນຮູ້ຂອງລາວ, ການປະສົມປະສານລະຫວ່າງບົດບາດຕ່າງໆ ອາດເປັນວິທີທີ່ມີປະສິດທິຜົນທີ່ສຸດ. "ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ" ສາມາດນຳເອົາຈຸດແຂງຂອງແຕ່ລະບົດບາດມາໃຊ້, ໂດຍປັບໃຫ້ເຂົ້າກັບວັດທະນະທຳ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ຮຽນ.
2. ການເຄົາລົບວັດທະນະທຳ:
ການນຳໃຊ້ວິທີການແບບມີສ່ວນຮ່ວມ ຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງຄວາມເຄົາລົບນັບຖືຜູ້ອາວຸໂສ ແລະ ໂຄງສ້າງທາງສັງຄົມ. ຄູຝຶກຕ້ອງສ້າງສະພາບແວດລ້ອມທີ່ປອດໄພສຳລັບການແລກປ່ຽນຄວາມຄິດເຫັນ, ໃນຂະນະດຽວກັນກໍ່ຮັກສາຄວາມເຄົາລົບຕໍ່ຜູ້ອາວຸໂສ.
3. ການພັດທະນາທັກສະ:
ການຝຶກອົບຮົມຄູຝຶກໃນລາວ ຄວນເນັ້ນໜັກໃສ່ການພັດທະນາທັກສະການອຳນວຍຄວາມສະດວກ, ການຟັງ ແລະ ຕັ້ງຄຳຖາມທີ່ມີປະສິດທິຜົນ, ການສ້າງສະພາບແວດລ້ອມການຮຽນຮູ້ທີ່ເປີດກວ້າງ. ນີ້ອາດຮຽກຮ້ອງໃຫ້ມີການປ່ຽນແປງທັດສະນະຄະຕິຈາກການເປັນ "ຜູ້ຊ່ຽວຊານ" ມາເປັນ "ຜູ້ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃນການຮຽນຮູ້".
4. ການປັບໃຊ້ໃນການພັດທະນາຊຸມຊົນ:
ໃນຂົງເຂດການພັດທະນາຊຸມຊົນຂອງລາວ, ວິທີການນີ້ສາມາດເສີມສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ຊຸມຊົນໂດຍການສົ່ງເສີມການມີສ່ວນຮ່ວມ ແລະ ການເປັນເຈົ້າການ. ຄູຝຶກສາມາດຊ່ວຍຊຸມຊົນໃນການລະບຸບັນຫາ, ວິເຄາະສະຖານະການ, ແລະ ພັດທະນາວິທີແກ້ໄຂດ້ວຍຕົນເອງ.
5. ການເສີມສ້າງຂີດຄວາມສາມາດຂອງອົງກອນ:
ການນຳໃຊ້ວິທີການນີ້ສາມາດປັບປຸງການຝຶກອົບຮົມພະນັກງານ, ການພັດທະນາຜູ້ນຳ, ແລະ ການແກ້ໄຂບັນຫາຮ່ວມກັນ. ສາມາດສົ່ງເສີມວັດທະນະທຳການເຮັດວຽກທີ່ເປີດກວ້າງ ແລະ ມີສ່ວນຮ່ວມຫຼາຍຂຶ້ນ.
6. ການຈັດການກັບຄວາມທ້າທາຍ:
ຄວາມທ້າທາຍ ເຊັ່ນ: ການຕ້ານການປ່ຽນແປງ ຫຼື ການຂາດທັກສະ ສາມາດຈັດການໄດ້ໂດຍການສ້າງຄວາມເຂົ້າໃຈກ່ຽວກັບປະໂຫຍດຂອງວິທີການນີ້, ການຈັດຝຶກອົບຮົມຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ແລະ ການສະໜັບສະໜູນຈາກຜູ້ບໍລິຫານ.
7. ການສ້າງເຄືອຂ່າຍ ແລະ ການແລກປ່ຽນ:
ການສ້າງເຄືອຂ່າຍ "ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ" ໃນລາວ ແລະ ພາກພື້ນ ສາມາດສົ່ງເສີມການແລກປ່ຽນປະສົບການ ແລະ ການຮຽນຮູ້ຮ່ວມກັນ.
8. ການວິໄຈ ແລະ ການພັດທະນາ:
ການສົ່ງເສີມການວິໄຈກ່ຽວກັບການນຳໃຊ້ວິທີການນີ້ໃນບໍລິບົດຂອງລາວ ສາມາດຊ່ວຍໃນການປັບປຸງ ແລະ ພັດທະນາວິທີການໃຫ້ເໝາະສົມກັບສະພາບການທ້ອງຖິ່ນຫຼາຍຂຶ້ນ.
ສະຫຼຸບແລ້ວ, ການນຳໃຊ້ແນວຄິດ "ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ" ໃນລາວມີທັງໂອກາດ ແລະ ຄວາມທ້າທາຍ. ດ້ວຍການປັບໃຊ້ໃຫ້ເໝາະສົມກັບວັດທະນະທຳທ້ອງຖິ່ນ, ການຝຶກອົບຮົມຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ແລະ ການແລກປ່ຽນປະສົບການ, ວິທີການນີ້ສາມາດເປັນເຄື່ອງມືອັນຊົງພະລັງໃນການພັດທະນາຊຸມຊົນ ແລະ ອົງກອນໃນລາວ. ການສ້າງ "ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ" ທີ່ມີຄວາມສາມາດ ຈະເປັນການລົງທຶນທີ່ມີຄຸນຄ່າ ສຳລັບອະນາຄົດຂອງການພັດທະນາໃນປະເທດລາວ, ສອດຄ່ອງກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງຍຸກສະໄໝໃໝ່ທີ່ການຮຽນຮູ້ເກີດຂຶ້ນຢູ່ຕະຫຼອດເວລາ.
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น