ຄວາມຄ້າຍຄືທີ່ແຕກຕ່າງ
ຂອງບົດບາດພາຍໃຕ້ຄຳວ່າ “ນັກຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້”...Same Same But Different ວ່າຊັ້ນ...
By Techin2018 |
...ໃນບົດຄວາມຕອນທີ່ຜ່ານໆ ມາ
ໄດ້ນຳສະເໜີບົດຮຽນຂອງການເປັນນັກຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້ໄວ້ໃນບົດບາດຕ່າງໆ ກັນ
ກໍມີບົດບາດການເປັນຄູຝຶກ, ຜູ້ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃນການຮຽນຮູ້, ໂຄ້ຊ ແລະ ຜູ້ໃຫ້ຄຳແນະນຳ...ມີຜູ້ອ່ານທີ່ສົນໃຈ ຕິດຕໍ່ມາສອບຖາມວ່າ ບົດບາດແຕ່ລະບົດບາດນີ້ ມີຄວາມແຕກຕ່າງກັນແນວໃດ ຍ້ອນວ່າ
ໃນວົງການການຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້ໃນລາວເຮົານີ້
ຍັງມີການສົນທະນາເລື່ອງນີ້ກັນໃນວົງຈຳກັດຢູ່...ດັງນັ້ນ ຂ້າພະເຈົ້າ ກໍຈະນຳສະເໜີໃຫ້ຜູ້ອ່ານໄດ້ເຫັນຄວາມຄ້າຍຄື
ແລະ ຄວາມແຕກຕ່າງ ເພື່ອວ່າ ຖ້າມີໂອກາດ ທ່ານກໍຈະໄດ້ເຮັດບົດບາດຂອງຕົວເອງໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ
ແລະ ປະສິດທິຜົນ...
ຫົວຂໍ້.
|
ຄູຝຶກ.
(Trainer)
|
ຜູ້ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃນການຮຽນຮູ້.
(Facilitator)
|
ໂຄ້ຊ.
(Coach)
|
ຜູ້ໃຫ້ຄຳແນະນຳ.
(Mentor)
|
ຄວາມໝາຍ.
|
ຜູ້ຖ່າຍທອດຄວາມຮູ້ໃຫ້ກັບຜູ້ຮຽນ.
|
ຜູ້ຈັດຂະບວນການໃຫ້ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄດ້ແລກປ່ຽນຮຽນຮູ້ຮ່ວມກັນ
ແລະ ນຳພາຂະບວນການໃຫ້ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄດ້ບັນລຸຈຸດປະສົງທີ່ໄດ້ຕັ້ງໄວ້.
|
ຜູ້ສ້າງຂະບວນການ, ກະຕຸ້ນ “ຜູ້ຖືກໂຄ້ຊ” ໃຫ້ສຳຫຼວດ ຊອກຫາ ຕັດສິນໃຈ ແລະ ນຳພະລັງຂອງຕົວເອງໄປສ້າງຄວາມປ່ຽນແປງ.
|
ຜູ້ໃຫ້ຄຳແນະນຳ ແລະ ຊ່ວຍໃຫ້ຜູ້ຮັບຄຳແນະນຳ
(Mentee) ສາມາດເຮັດວຽກໄດ້
ຫຼື ສາມາດສ້າງຄວາມປ່ຽນແປງທີ່ດີໃນເລື່ອງໃດໜຶ່ງໃຫ້ບັນລຸຕາມເປົ້າໝາຍທີ່ໄດ້ກຳນົດໄວ້.
|
ເປົ້າໝາຍ.
|
ຜູ້ຮ່ວມຂະບວນການເຂົ້າໃຈສະຖານະການຄວາມເປັນຈິງ
ແລະ ຍອມຮັບໄດ້, ເກີດຈິດສຳນຶກຮັບຜິດຊອບທີ່ຈະນຳໄປສູ່ການປ່ຽນແປງ,
ຮູ້ທ່າແຮງຂອງຕົວເອງໃນການສ້າງຄວາມປ່ຽນແປງໃຫ້ເກີດຂຶ້ນ.
|
|||
ຄວາມຮັບຜິດຊອບ.
|
ເປັນ “ທະນາຄານຄວາມຮູ້”.
|
ເປັນ “ນັກອອກແບບຂະບວນການທີ່ດີ”.
|
ເປັນ “ນັກຟັງ ແລະ ນັກຕັ້ງຄຳຖາມທີ່ດີ”.
|
ເປັນ “ນັກຟັງ ແລະ ໃຫ້ຂໍ້ສະເໜີແນະທີ່ດີ”.
|
ພາບລັກ. (Image)
|
ເປັນ “ຜູ້ຮູ້”.
|
ເປັນ “ຜູ້ວາງກັບດັກທາງການຮຽນຮູ້”.
|
ເປັນ “ແວ່ນສະທ້ອນ”.
|
ເປັນ “ຕົວແບບ”.
|
ລັກສະນະການຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້.
|
ສື່ສານທາງດຽວ, ໃຫ້ເກີດການປ່ຽນແປງດ້ານຄາມຮູ້, ທັດສະນະຄະຕິ,
ແລະ ທັກສະ.
|
ສື່ສານສອງທາງ, ປ່ຽນແປງ ວິທີຄິດ ແລະ
ນິໄສສ່ວນບຸກຄົນ.
|
ສື່ສານສອງທາງ, ເປິດທ່າແຮງໃນຕົວບຸກຄົນ.
|
ສື່ສານສອງທາງ, ຮັກສາສິ່ງທີ່ເກີດຂຶ້ນ ແລະ
ພັດທະນາ, ຕໍ່ຍອດ.
|
ການຮັບຮູ້ຂອງຜູ້ຮ່ວມຂະບວນການ.
|
ຜູ້ຮ່ວມຂະບວນການ ຮັບຮູ້ວ່າກຳລັງຮຽນຮູ້ກັບຄູຝຶກ.
|
ຜູ້ຮ່ວມຂະບວນການມີທັ້ງຮັບຮູ້ ແລະ ບໍ່ຮູ້ຕົວ.
|
ຜູ້ຮ່ວມຂະບວນການ ຮັບຮູ້ວ່າກຳລັງຖືກໂຄ້ຊ.
|
ຜູ້ຮ່ວມຂະບວນການ ຮັບຮູ້ວ່າກຳລັງຢູ່ໃນການຮັບຄຳແນະນຳ.
|
ຂົງເຂດແລະໄລຍະເວລາ
|
ກຳນົດໄວ້ຊັດເຈນ.
|
ເປັນໄປຕາມສະຖານະການ,
ບາງເທືອມີໂອກາດທີ່ແທດເໝາະ ກໍສາມາດເຮັດໄດ້.
|
ກຳນົດໄວ້ຊັດເຈນ.
|
ກຳນົດໄວ້ຊັດເຈນ.
|
...ຈາກຕາຕະລາງ ກໍຈະເຫັນໄດ້ວ່າ ບົດບາດແຕ່ລະບົດບາດໃນການຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້ ຕ່າງກໍມີເປົ້າໝາຍດຽວກັນ...ຄວາມແຕກຕ່າງຈະເປັນໃນເລື່ອງລາຍລະອຽດຂອງວິທີການ ແລະ ຈຸດປະສົງ...ບາງເທືອ ໃນຖານະນັກຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້ ກໍຕ້ອງເຮັດຫຼາຍບົດບາດໃນໄລຍະເວລາດຽວກັນ ທັ້ງນີ້ ກໍຂຶ້ນຢູ່ກັບຈຸດປະສົງຂອງການຈັດຂະບວນການໃນເທືອນັ້ນໆ...😊
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น