วันศุกร์ที่ 26 เมษายน พ.ศ. 2562

ບົດຮຽນການເປັນຜູ້ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃນການຮຽນຮູ້ (Facilitator)



...ການເປັນຜູ້ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃນການຮຽນຮູ້ ຫຼື ທີ່ພາສາອັງກິດໃຊ້ຄຳວ່າ Facilitator ໃນວົງການການຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້ ກໍຈະຮູ້ວ່າບຸກຄົນນີ້ແມ່ນຜູ້ຈັດຂະບວນການໃຫ້ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄດ້ແລກປ່ຽນຮຽນຮູ້ຮ່ວມກັນ ແລະ ນຳພາໃຫ້ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄດ້ບັນລຸຈຸດປະສົງທີ່ໄດ້ຕັ້ງໄວ້...ການເປັນຜູ້ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃນການຮຽນຮູ້ຖືວ່າແມ່ນມີຄວາມສຳຄັນຫຼາຍ ທີ່ຈະນຳພາຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄປໃຫ້ຮອດຈຸດໝາຍປາຍທາງທີ່ວາງໄວ້...ບົດຮຽນທີ່ຈະເລົ່າສູ່ຟັງກໍເປັນສ່ວນໜຶ່ງຈາກປະສົບການຂອງຜູ້ຂຽນ ຖ້າຫາກທ່ານໃດມີບົດຮຽນ ແລະ ປະສົບການທີ່ແຕກຕ່າງ ກໍສາມາດນຳມາເຕີມເຕັມກັນໄດ້ ຜູ້ຂຽນກໍຍິນດີຕ້ອນຮັບດ້ວຍຄວາມເຕັມໃຈ...


1. ຕ້ອງເຕືອນຕົວເອງຢູ່ຕະຫຼອດເວລາ ວ່າ ຕົວເອງໄດ້ຮັບຄວາມໄວ້ວາງໃຈ ແລະ ຖືກໃຫ້ຄວາມສຳຄັນໃນການນຳພາຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄປສູ່ເປົ້າໝາຍທີ່ໄດ້ຕັ້ງໄວ້ ເພາະສະນັ້ນ ຕ້ອງເຮັດໃຫ້ດີທີ່ສຸດ...

2.ຄົນທີ່ເຂົ້າມາຮ່ວມຂະບວນການ ພ້ອມທີ່ຈະຮຽນຮູ້ໄປພ້ອມໆ ກັບເຮົາ ເພາະສະນັ້ນ ເຮົາບໍ່ແມ່ນຄົນທີ່ຮູ້ຫຼາຍທີ່ສຸດ...

3.ຕ້ອງມີການຝຶກຊ້ອມກ່ອນຂຶ້ນເວທີຈິງ...ຊ້ອມໃຫ້ຫຼາຍທີ່ສຸດ ໃນເລື່ອງລຳດັບຂະບວນການ, ການຕັ້ງຄຳຖາມ, ການທວນຄວາມເວົ້າ, ການຕອບຄຳຖາມ, ການແກ້ໄຂເຫດການສະເພາະໜ້າ...

4.The show must go on…ຢາມຂຶ້ນເວທີແລ້ວ ກໍປ່ອຍໃຫ້ເປັນໄປຕາມຈັງຫວະທີ່ໄດ້ກະກຽມໄວ້...ຖ້າເກີດເຫດການນອກແຜນທີ່ໄດ້ວາງໄວ້ ໃຫ້ມອງວ່າ ທຸກເລື່ອງສາມາດແກ້ໄຂໄດ້...

5.ຫຼັກຄິດໃນການແກ້ໄຂສະຖານະການມີຢູ່ວ່າ ເຮົາຕ້ອງແຍກສາຍເຫດໃຫ້ໄດ້ວ່າມີ 2 ສາຍເຫດ ແມ່ນ ສາຍເຫດທີ່ເຮົາບໍ່ສາມາດຄວບຄຸມໄດ້ ແລະ ສາຍເຫດທີ່ເຮົາສາມາດຄວບຄຸມໄດ້...ຖ້າເວົ້າງ່າຍໆ ສັ້ນໆ ກໍແມ່ນ ຢ່າໄປເສຍເວລາກັບການຈັດການໃນສິ່ງທີ່ເຮົາບໍ່ສາມາດຄວບຄຸມໄດ້...

6.ຖ້າຕ້ອງການໃຫ້ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄດ້ມີສ່ວນຮ່ວມຫຼາຍຂຶ້ນ ເຮົາຕ້ອງເລິ່ມຈາກສິ່ງທີ່ເຂົາເຈົ້າມີຢູ່ ເຂົາເຈົ້າເປັນຢູ່ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການຂອງເຂົາເຈົ້າ...

7.ຢ່າປ່ອຍໃຫ້ຄວາມແຕກຕ່າງທາງຄວາມຄິດ ເປັນສາຍເຫດໃຫ້ເກີດການຖຽງກັນ...ຕ້ອງບອກຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມສະເໝີວ່າ ຄວາມແຕກຕ່າງທາງຄວາມຄິດເປັນເລື່ອງທຳມະຊາດ ທີ່ເຮົາສາມາດຮຽນຮູ້ຈາກຄວາມແຕກຕ່າງນັ້ນໄດ້...

8.ຖ້າມີການຖຽງກັນ ເຮົາສາມາດຕັ້ງຄຳຖາມກັບສິ່ງທີ່ເປັນສາຍເຫດຂອງການຖຽງກັນນັ້ນໄດ້ ໂດຍການຕັ້ງຄຳຖາມໃຫ້ເຫັນຂໍ້ດີ ແລະ ຂໍ້ດ້ອຍຂອງແຕ່ລະເລື່ອງ...ຈາກນັ້ນຫາຈຸດທີ່ຄ້າຍຄືກັນ ນຳມາເປັນຫົວຂໍ້ທີ່ສົນທະນາຕໍ່ໄປໄດ້...ຈຳໄວ້ວ່າ ໃນຄວາມແຕກຕ່າງ ຍັງມີຄວາມຄ້າຍຄືກັນ ຕ້ອງເບິ່ງລາຍລະອຽດ...

9.ຖ້າມີຄົນທ້າຍທາຍເຮົາ ທັ້ງທາງຄຳເວົ້າຫຼືການສະແດງອອກ ໃຫ້ເຮົາຄິດວ່າ ນັ້ນເປັນບົດທົດສອບຄວາມສັດທາຂອງເຮົາໃນການທຳໜ້າທີ່ຜູ້ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃນການຮຽນຮູ້...ຄວາມສັດທາ ກໍຄືຄວາມເຊື່ອໝັ້ນໃນເປົ້າໝາຍ ແລະ ເຊື່ອໝັ້ນໃນຄຸນຄ່າຂອງສິ່ງທີ່ເຮົາກຳລັງເຮັດ...

10.ຖ້າເກີດເຫດການທີ່ບໍ່ຄາດຄິດ ເຮົາສາມາດຕົກໃຈໄດ້ ຕື່ນເຕັ້ນໄດ້ ຍ້ອນວ່າເຮົາກໍເປັນຄົນຄືກັນ...ສຳຄັນຢູ່ບ່ອນວ່າ ເຮົາຈະຕັ້ງສະຕິຮັບມືກັບອາລົມຄວາມຮູ້ສຶກຂອງຕົວເອງໄດ້ແນວໃດ ໄວສ່ຳໃດ ກ່ອນທີ່ຈະຮັບມືກັບອາລົມຄວາມຮູ້ສຶກຂອງຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມ ແລະ ສະຖານະການນັ້ນ...

11.ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມຈະເຊື່ອໝັ້ນໃນຕົວເຮົາ ກໍຍ້ອນວ່າ ເຄິຍໄດ້ຍິນຊື່ສຽງຂອງເຮົາມາກ່ອນ...ເຄີຍໄດ້ເຫັນຜົນງານຂອງເຮົາມາກ່ອນ...ເຄີຍໄດ້ຮ່ວມຂະບວນການຮຽນຮູ້ກັບເຮົາມາກ່ອນ...ສະຫຼຸບໄດ້ວ່າ ຄວາມເຊື່ອໝັ້ນຈະຂຶ້ນຢູ່ກັບສິ່ງດີໆ ທີ່ເຮົາໄດ້ສ້າງ ແລະ ສະສົມມາເປັນເວລາດົນ...ດັງນັ້ນ ຈົງເຮັດຕົວໃຫ້ສະໝ່ຳສະເໝີ...

        12.ຢ່າກ່າວໂທດຕົວເອງ ຖ້າຄວາມຜິດພາດເກີດຂຶ້ນ ຕ້ອງບອກຕົວເອງວ່າ ສິເຮັດແນວໃດຕໍ່ໄປ ໂດຍທີ່ບໍ່ເຮັດຜິດຊ້ຳຮອຍເກົ່າ...

...ແລ້ວພົບກັນໃໝ່ ໃນຕອນຕໍ່ໄປ...

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

บทความที่มีผู้เข้าอ่านมากที่สุด