ບົດຮຽນການເປັນຜູ້ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃນການຮຽນຮູ້
(Facilitator)
...ການເປັນຜູ້ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃນການຮຽນຮູ້ ຫຼື ທີ່ພາສາອັງກິດໃຊ້ຄຳວ່າ
Facilitator ໃນວົງການການຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້ ກໍຈະຮູ້ວ່າບຸກຄົນນີ້ແມ່ນຜູ້ຈັດຂະບວນການໃຫ້ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄດ້ແລກປ່ຽນຮຽນຮູ້ຮ່ວມກັນ
ແລະ ນຳພາໃຫ້ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄດ້ບັນລຸຈຸດປະສົງທີ່ໄດ້ຕັ້ງໄວ້...ການເປັນຜູ້ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃນການຮຽນຮູ້ຖືວ່າແມ່ນມີຄວາມສຳຄັນຫຼາຍ
ທີ່ຈະນຳພາຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄປໃຫ້ຮອດຈຸດໝາຍປາຍທາງທີ່ວາງໄວ້...ບົດຮຽນທີ່ຈະເລົ່າສູ່ຟັງກໍເປັນສ່ວນໜຶ່ງຈາກປະສົບການຂອງຜູ້ຂຽນ
ຖ້າຫາກທ່ານໃດມີບົດຮຽນ ແລະ ປະສົບການທີ່ແຕກຕ່າງ ກໍສາມາດນຳມາເຕີມເຕັມກັນໄດ້
ຜູ້ຂຽນກໍຍິນດີຕ້ອນຮັບດ້ວຍຄວາມເຕັມໃຈ...
1. ຕ້ອງເຕືອນຕົວເອງຢູ່ຕະຫຼອດເວລາ ວ່າ
ຕົວເອງໄດ້ຮັບຄວາມໄວ້ວາງໃຈ ແລະ ຖືກໃຫ້ຄວາມສຳຄັນໃນການນຳພາຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄປສູ່ເປົ້າໝາຍທີ່ໄດ້ຕັ້ງໄວ້
ເພາະສະນັ້ນ ຕ້ອງເຮັດໃຫ້ດີທີ່ສຸດ...
2.ຄົນທີ່ເຂົ້າມາຮ່ວມຂະບວນການ ພ້ອມທີ່ຈະຮຽນຮູ້ໄປພ້ອມໆ
ກັບເຮົາ ເພາະສະນັ້ນ ເຮົາບໍ່ແມ່ນຄົນທີ່ຮູ້ຫຼາຍທີ່ສຸດ...
3.ຕ້ອງມີການຝຶກຊ້ອມກ່ອນຂຶ້ນເວທີຈິງ...ຊ້ອມໃຫ້ຫຼາຍທີ່ສຸດ
ໃນເລື່ອງລຳດັບຂະບວນການ, ການຕັ້ງຄຳຖາມ, ການທວນຄວາມເວົ້າ, ການຕອບຄຳຖາມ,
ການແກ້ໄຂເຫດການສະເພາະໜ້າ...
4.The show must go on…ຢາມຂຶ້ນເວທີແລ້ວ ກໍປ່ອຍໃຫ້ເປັນໄປຕາມຈັງຫວະທີ່ໄດ້ກະກຽມໄວ້...ຖ້າເກີດເຫດການນອກແຜນທີ່ໄດ້ວາງໄວ້
ໃຫ້ມອງວ່າ ທຸກເລື່ອງສາມາດແກ້ໄຂໄດ້...
5.ຫຼັກຄິດໃນການແກ້ໄຂສະຖານະການມີຢູ່ວ່າ ເຮົາຕ້ອງແຍກສາຍເຫດໃຫ້ໄດ້ວ່າມີ
2 ສາຍເຫດ ແມ່ນ ສາຍເຫດທີ່ເຮົາບໍ່ສາມາດຄວບຄຸມໄດ້ ແລະ ສາຍເຫດທີ່ເຮົາສາມາດຄວບຄຸມໄດ້...ຖ້າເວົ້າງ່າຍໆ
ສັ້ນໆ ກໍແມ່ນ ຢ່າໄປເສຍເວລາກັບການຈັດການໃນສິ່ງທີ່ເຮົາບໍ່ສາມາດຄວບຄຸມໄດ້...
6.ຖ້າຕ້ອງການໃຫ້ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄດ້ມີສ່ວນຮ່ວມຫຼາຍຂຶ້ນ
ເຮົາຕ້ອງເລິ່ມຈາກສິ່ງທີ່ເຂົາເຈົ້າມີຢູ່ ເຂົາເຈົ້າເປັນຢູ່ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການຂອງເຂົາເຈົ້າ...
7.ຢ່າປ່ອຍໃຫ້ຄວາມແຕກຕ່າງທາງຄວາມຄິດ ເປັນສາຍເຫດໃຫ້ເກີດການຖຽງກັນ...ຕ້ອງບອກຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມສະເໝີວ່າ
ຄວາມແຕກຕ່າງທາງຄວາມຄິດເປັນເລື່ອງທຳມະຊາດ ທີ່ເຮົາສາມາດຮຽນຮູ້ຈາກຄວາມແຕກຕ່າງນັ້ນໄດ້...
8.ຖ້າມີການຖຽງກັນ
ເຮົາສາມາດຕັ້ງຄຳຖາມກັບສິ່ງທີ່ເປັນສາຍເຫດຂອງການຖຽງກັນນັ້ນໄດ້
ໂດຍການຕັ້ງຄຳຖາມໃຫ້ເຫັນຂໍ້ດີ ແລະ
ຂໍ້ດ້ອຍຂອງແຕ່ລະເລື່ອງ...ຈາກນັ້ນຫາຈຸດທີ່ຄ້າຍຄືກັນ ນຳມາເປັນຫົວຂໍ້ທີ່ສົນທະນາຕໍ່ໄປໄດ້...ຈຳໄວ້ວ່າ
ໃນຄວາມແຕກຕ່າງ ຍັງມີຄວາມຄ້າຍຄືກັນ ຕ້ອງເບິ່ງລາຍລະອຽດ...
9.ຖ້າມີຄົນທ້າຍທາຍເຮົາ ທັ້ງທາງຄຳເວົ້າຫຼືການສະແດງອອກ
ໃຫ້ເຮົາຄິດວ່າ ນັ້ນເປັນບົດທົດສອບຄວາມສັດທາຂອງເຮົາໃນການທຳໜ້າທີ່ຜູ້ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃນການຮຽນຮູ້...ຄວາມສັດທາ
ກໍຄືຄວາມເຊື່ອໝັ້ນໃນເປົ້າໝາຍ ແລະ ເຊື່ອໝັ້ນໃນຄຸນຄ່າຂອງສິ່ງທີ່ເຮົາກຳລັງເຮັດ...
10.ຖ້າເກີດເຫດການທີ່ບໍ່ຄາດຄິດ ເຮົາສາມາດຕົກໃຈໄດ້
ຕື່ນເຕັ້ນໄດ້ ຍ້ອນວ່າເຮົາກໍເປັນຄົນຄືກັນ...ສຳຄັນຢູ່ບ່ອນວ່າ
ເຮົາຈະຕັ້ງສະຕິຮັບມືກັບອາລົມຄວາມຮູ້ສຶກຂອງຕົວເອງໄດ້ແນວໃດ ໄວສ່ຳໃດ
ກ່ອນທີ່ຈະຮັບມືກັບອາລົມຄວາມຮູ້ສຶກຂອງຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມ ແລະ ສະຖານະການນັ້ນ...
11.ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມຈະເຊື່ອໝັ້ນໃນຕົວເຮົາ ກໍຍ້ອນວ່າ
ເຄິຍໄດ້ຍິນຊື່ສຽງຂອງເຮົາມາກ່ອນ...ເຄີຍໄດ້ເຫັນຜົນງານຂອງເຮົາມາກ່ອນ...ເຄີຍໄດ້ຮ່ວມຂະບວນການຮຽນຮູ້ກັບເຮົາມາກ່ອນ...ສະຫຼຸບໄດ້ວ່າ ຄວາມເຊື່ອໝັ້ນຈະຂຶ້ນຢູ່ກັບສິ່ງດີໆ ທີ່ເຮົາໄດ້ສ້າງ ແລະ ສະສົມມາເປັນເວລາດົນ...ດັງນັ້ນ
ຈົງເຮັດຕົວໃຫ້ສະໝ່ຳສະເໝີ...
12.ຢ່າກ່າວໂທດຕົວເອງ ຖ້າຄວາມຜິດພາດເກີດຂຶ້ນ ຕ້ອງບອກຕົວເອງວ່າ ສິເຮັດແນວໃດຕໍ່ໄປ ໂດຍທີ່ບໍ່ເຮັດຜິດຊ້ຳຮອຍເກົ່າ...
...ແລ້ວພົບກັນໃໝ່ ໃນຕອນຕໍ່ໄປ...
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น