วันพุธที่ 10 กรกฎาคม พ.ศ. 2567

 ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ” (ຕອນທີ 1)

ໃນຍຸກທີ່ການຮຽນຮູ້ເກີດຂຶ້ນຢູ່ຕະຫຼອດເວລາ, ການຝຶກອົບຮົມແບບເດີມໆ ທີ່ຄູຝຶກເປັນໃຈກາງ ອາດຈະບໍ່ແມ່ນຄໍາຕອບແລ້ວຄູຝຶກ ຜູ້ນໍາພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມແມ່ນບົດບາດທີ່ອົງການຈັດຕັ້ງສະໄຫມໃຫມ່ຕ້ອງການ, ປ່ຽນຈາກ "ການສອນມາເປັນ "ການສ້າງປະສົບການຮ່ວມກັນ".


“ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ” (Facilitative Trainer) ແມ່ນຜູ້ໃດ?

“ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ” ແມ່ນ ບຸກຄົນທີ່ເຮັດຫນ້າທີ່ຫຼາຍກວ່າ "ຄູຝຶກແຕ່ເປັນ "ຜູ້ອໍານວຍຄວາມສະດວກໃນຂະບວນການຮຽນຮູ້, ເອົາໃຈໃສ່ຜູ້ຮຽນ ໃຫ້ຜູ້ຮຽນເປັນໃຈກາງການຮຽນຮູ້, ຊຸກຍູ້ການມີສ່ວນຮ່ວມ, ແລກປ່ຽນຄໍາຄິດເຫັນ, ແລະ ສ້າງຄວາມຮູ້ດ້ວຍຕົເອງ.

ຄວາມສຳຄັນຂອງ ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ”

1.   ສ້າງການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມຜູ້ຮຽນໄດ້ຄິດ, ວິເຄາະ, ຖາມ, ຕອບ, ສະແດງຄວາມຄິດເຫັນ ແລະ ແລກປ່ຽນການຮຽນຮູ້ເຊິ່ງກັນແລະກັນ. ຜົນກໍຄື ການຮຽນຮູ້ແມ່ນມີຄວາມຫມາຍ ແລະ ໃຊ້ການໄດ້ແທ້.

2.   ກະຕຸກຊຸກຍູ້ຜູ້ຮຽນໃຫ້ນຳໃຊ້ທ່າແຮງທີ່ມີຜູ້ຮຽນໄດ້ຝຶກທັກສະ ເຊັ່ນ: ການຄິດວິຈານ, ການແກ້ໄຂບັນຫາ,ການເຮັດວຽກເປັນທີມງານ ແລະ ການສື່ສານ.

3.   ສ້າງສະພາບແວດລ້ອມການຮຽນຮູ້ໃນທາງບວກຜູ້ຮຽນຮູ້ສຶກຜ່ອນຄາຍ, ປອດໄພ, ແລະ ກ້າສະແດງອອກເຮັດໃຫ້ເກີດການຮ່ວມມື ແລະ ຄວາມເປັນເອກະພາບໃນກຸ່ມ.

4.   ການຝຶກອົບຮົມທີ່ມີປະສິດທິພາບການຮຽນຮູ້ທີ່ມີສ່ວນຮ່ວມຊ່ວຍໃຫ້ຜູ້ຮຽນ "ຈື່ຈໍາແລະ "ນໍາໃຊ້ດີກວ່າຟັງການບັນລະຍາຍພຽງຢ່າງດຽວ.


ພັດທະນາຕົວທ່ານເອງໃຫ້ເປັນ ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ” ມືອາຊີບ.

1.   ການປັບປ່ຽນ “ກອບຄວາມຄິດ”ປ່ຽນຈາກ "ຄູສອນ" ມາເປັນ "ຜູ້ອໍານວຍຄວາມສະດວກ".

2.   ຮຽນຮູ້ເຕັກນິກ: ຝຶກການນຳໃຊ້ເຕັກນິກການອໍານວຍຄວາມສະດວກ ເຊັ່ນ:

o   ການຕັ້ງຄໍາຖາມ: ຄໍາຖາມທີ່ເປີດກວ້າງ ຄໍາຖາມທີ່ກະຕຸ້ນຄວາມຄິດ.

o   ການຟັງຢ່າງຕັ້ງໃຈເອົາໃຈໃສ່, ເຂົ້າໃຈ ແລະ ຕອບສະໜອງ.

o   ການໃຊ້ພະລັງກຸ່ມການຄວບຄຸມ, ສ້າງແຮງຈູງໃຈ ແລະ ສົ່ງເສີມ.

o   ການສ້າງບັນຍາກາດຜ່ອນຄາຍ, ປອດໄພ, ແລະ ເປັນມິດ.

3.   ການປະຕິບັດຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ: ເຮັດຕົວຈິງ, ທົດລອງ, ຮຽນຮູ້, ແລະ ປັບປຸງ.


ບົດສົ່ງທ້າຍ.

ເພື່ອເປັນ ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ ທ່ານຈໍາເປັນຕ້ອງມີທັງ "ຈິດໃຈ" ແລະ "ທັກສະ", ເລີ່ມຕົ້ນດ້ວຍ "ຄວາມຄິດເປີດກວ້າງ", ຍອມຮັບຄວາມແຕກຕ່າງ, ແລະ ໃຫ້ຄວາມສຳຄັນກັບຜູ້ຮຽນ, ພ້ອມທັງ "ທັກສະການອໍານວຍຄວາມສະດວກ" ທີ່ໄດ້ຮັບການປະຕິບັດຈົນເກີດຄວາມຊ່ຽວຊານ ມື້ນັ້ນລ່ະ ທ່ານຈະກາຍເປັນ “ຄູຝຶກ ຜູ້ນຳພາການຮຽນຮູ້ແບບມີສ່ວນຮ່ວມ ທີ່ສ້າງການປ່ຽນແປງຢ່າງແທ້ຈິງ.

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

บทความที่มีผู้เข้าอ่านมากที่สุด