วันอาทิตย์ที่ 6 กันยายน พ.ศ. 2563

ພັດທະນາພະນັກງານທີ່ມີຢູ່ໃຫ້ເປັນມືອາຊີບ...

 


...ການພັດທະນາຄົນ ເປັນເລື່ອງທີ່ເວົ້າບໍ່ມີມື້ຈົບ ຍ້ອນວ່າ ສະຖານະການກໍ່ປ່ຽນແປງໄປຕະຫຼອດເວລາ ອົງກອນກໍ່ຕ້ອງການທັກສະທີ່ສາມາດຮັບມືກັບຄວາມປ່ຽນແປງນັ້ນໄດ້ ບໍ່ວ່າຈະເປັນການຍົກລະດັບທັກສະທີ່ມີຢູ່ແລ້ວ ໃຫ້ດີຂຶ້ນ ຫຼື ພັດທະນາທັກສະໃໝ່...ອົງກອນທີ່ຂ້າພະເຈົ້າກຳລັງເວົ້າເຖີງໃນບົດຄວາມນີ້ ກໍ່ຈະແນໃສ່ ອົງກອນທີ່ເຮັດວຽກດ້ານການພັດທະນາຊຸມຊົນ ທີ່ເນັ້ນໜັກໃນການຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້  ບໍ່ໄດ້ເຈາະຈົງລົງໄປວ່າເປັນອົງການສາກົນ ຫຼືວ່າ ອົງການຈັດຕັ້ງສັງຄົມ...

...ໂດຍປົກກະຕິ ການພັດທະນາພະນັກງານໃນອົງກອນ ເປັນເລື່ອງທີ່ຕ້ອງເຮັດທັ້ງລະບົບ ບໍ່ແມ່ນການເຮັດຢາມພົບພໍ້ບັນຫາວ່າຄົນເຮັດວຽກບໍ່ໄດ້...ເຊີ່ງກໍ່ເລີ່ມຕັ້ງແຕ່ການເບີ່ງເປົ້າໝາຍອົງກອນ, ພາບລັກອົງກອນ, ຖ້າຈະໃຫ້ບັນລຸເປົ້າໝາຍນັ້ນ ອົງກອນຕ້ອງເຮັດແນວໃດ...ພະນັກງານທີ່ຈະເຮັດເລື່ອງນັ້ນ ຕ້ອງມີຂີດຄວາມສາມາດເລື່ອງຫຍັງແດ່...ເຮົາຈະຊອກຫາຄົນທີ່ເຮົາຕ້ອງການໄດ້ຈາກບ່ອນໃດ...ເຮົາຈະມີວິທີການໃນການກັ່ນຕອງເອົາຄົນທີ່ເຮົາຕ້ອງການ ເຮົາຕ້ອງເຮັດແນວໃດ...ເຮົາຕ້ອງເລືອກແບບໃດ...ພໍໄດ້ຄົນມາແລ້ວ ເຮົາຈະໃຊ້ຄົນແນວໃດ...ເຮົາຈະພັດທະນາພະນັກງານໄດ້ແນວໃດ...ເຮົາຈະຮັກສາພະນັກງານທີ່ມີຄວາມຮູ້ ຄວາມສາມາດ ໃຫ້ຢູ່ກັບເຮົາໃຫ້ດົນທີ່ສຸດ ເຮົາຈະເຮັດແນວໃດ...ທີ່ວ່າມາຫັ້້ນ ກໍ່ເປັນແນວຄິດໃນການ ຊອກຄົນ-ໃຊ້ຄົນ-ພັດທະນາຄົນ-ຮັກສາຄົນ ໃນອົງກອນ ຖ້າສາມາດເຮັດໄດ້ແບບນີ້ ກໍ່ຖືວ່າ ອົງກອນມີແນວໂນ້ມຈະໄປຮອດເປົ້າໝາຍທີ່ໄດ້ຕັ້ງໄວ້...

...ໃນຄວາມເປັນຈິງ ເຮົາອາດຈະບໍ່ໄດ້ເຮັດແນວນັ້ນມາກ່ອນ ບໍ່ໄດ້ວາງລະບົບໄວ້ແບບນັ້ນ ຫຼື ອາດຈະມີລະບົບແລ້ວ ແຕ່ກໍ່ຍັງຕ້ອງມາຮັບມືກັບສະຖານະການທີ່ພະນັກງານເຮັດວຽກບໍ່ໄດ້ຕາມທີ່ເຮົາຄາດໝາຍໄວ້ ເຮົາຈະເຮັດແນວໃດ...ເວົ້່າໃຫ້ສັ້ນລົງ ກໍ່ແມ່ນວ່າ ມີພະນັກງານຢູ່ແລ້ວ ອົງກອນຈະພັດທະນາເຂົາເຈົ້າໃຫ້ເຮັດວຽກໄດ້ແນວໃດ...

...ສິ່ງທີ່ຕ້ອງເຮັດ ແມ່ນເລີ່ມຕົ້ນຈາກ...

1. ການທວນຄືນວິໄສທັດ ເປົ້າໝາຍ ຄວາມເຊື່ອຂອງອົງກອນ, ການບັນລຸເປົ້າໝາຍຂອງອົງກອນຕ້ອງເຮັດຫຍັງແດ່ ແລະ ໃນການເຮັດສິ່ງເຫຼົ່ານັ້ນ ເຮົາຕ້ອງການພະນັກງານທີີ່ມີຂີດຄວາມສາມາດເລື່ອງຫຍັງແດ່, ໃນປະຈຸບັນ ພະນັກງານມີຂີດຄວາມສາມາດແນວໃດແດ່...ຈາກນັ້ນ ກໍ່ວາງແຜນພັດທະນາກັນໄປຕາມທີ່ໄດ້ສຶກສາ ວິເຄາະກັນໄປ...ໃນຂັ້ນຕອນນີ້ ກໍ່ຈະມີວິທີການ ມີເຄື່ອງມືໃນການສຶກສາ ວິເຄາະທີ່ຫຼາກຫຼາຍ ເຊີ່ງກໍ່ຂຶ້ນກັບວ່າ ອົງກອນຂອງເຮົາມັກແນວໃດ ຖະໜັດແນວໃດ...

2. ອີກເລື່ອງໜຶ່ງ ທີ່ຈຳເປັນຕ້ອງມີ ໃນການພັດທະນາພະນັກງານພາຍໃນອົງກອນ ແມ່ນ ຕ້ອງສ້າງບັນຍາກາດໃນອົງກອນທີ່ເອື້ອຕໍ່ການພັດທະນາຕົວເອງ...ຂ້າພະເຈົ້າແບ່ງອອກເປັນ 2 ສ່ວນ ແມ່ນ...

ສ່ວນທີ່ 1 ການສ້າງສະພາບແວດລ້ອມໃນຫ້ອງການ ທີ່ຈັບຕ້ອງໄດ້ ກໍ່ຄື ການຈັດຫ້ອງການ, ມີມຸມອ່ານປື້ມ, ມີຄູ່ມືການເຮັດວຽກໃຫ້ສຶກສາ, ມຸມປຶກສາຫາລື, ມຸມສະຫງົບ, ເຫັນແລ້ວສະບາຍຕາ ສະບາຍໃຈ ເມື່ອເຂົ້າໄປຮອດຫ້ອງການ...ນອກຈາກນັ້ນກໍ່ມີເລື່ອງລະບົບ ລະບຽບອົງກອນ ທີ່ສົ່ງເສີມການຮຽນຮູ້ຂອງພະນັກງານ ການໃຫ້ລາງວັນ ການໃຫ້ຜົນຕອບແທນ ວິທີການ ແລະ ຮູບແບບການພັດທະນາພະນັກງານ, ມີເຄື່ອງມືມາຊ່ວຍຢ່າງແທດເໝາະ...

ສ່ວນທີ່ 2 ແມ່ນການຊ້ວນຊູ ຮັບເອົາຄວາມປ່ຽນແປງທີ່ເກີດຂຶ້ນຈາກການຮຽນຮູ້ ເຊີ່ງຂ້າພະເຈົ້າມອງວ່າ ການຮຽນຮູ້ ແມ່ນເລື່ອງການປ່ຽນແປງ ການປັບຕົວ ເປັນເລື່ອງທີ່ຕ້ອງໃຊ້ເວລາໃນການເຮັດ ແລະ ປັບປຸງໄປເລື້ອຍໆ...ບໍ່ມີຜູ້ໃດດອກ ທີ່ເຮັດໄດ້ໃນເທືອທຳອິດ...ເຖີງແມ້ຈະເຮັດໄດ້ໃນເທືອທຳອິດ ແຕ່ກໍ່ບໍ່ແນ່ນອນດອກ ວ່າເທືອທີ່ສອງຈະເຮັດໄດ້ດີຄືເກົ່າ ຫຼື ດີຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ ບໍ່ມີຜູ້ໃດຮູ້...ດັງນັ້ນ ທີ່ແນ່ນອນ ຄື ການຊ້ວນຊູ ເຊີ່ງເປັນການຍອມຮັບເອົາຂໍ້ຜິດພາດ ແລະ ສິ່ງທີ່ບໍ່ເປັນໄປຕາມຄວາມຕັ້ງໃຈ ທີ່ເກີດຂຶ້ນໃນປັດຈຸບັນ, ຍອມຮັບສະພາບໃຫ້ໄດ້ກ່ອນວ່າມັນເກີດຂຶ້ນແລ້ວ ມັນຜິດພາດໄປແລ້ວ, ບໍ່ມີການຕຳໜິກັນ, ບໍ່ມີການເວົ້າໂທດກັນ ມີແຕ່ບອກກັນດີໆ ຢ່າງສ້າງສັນ ວ່າ ແມ່ນຫຍັງທີ່ເຮັດໃຫ້ເກີດເຫດການທີ່ບໍ່ເປັນໄປຕາມທີ່ຕັ້ງໃຈ ແລະ ສິໄປຕໍ່ກັນໄດ້ແນວໃດ, ຈະແກ້ໄຂແນວໃດ, ຈະປ້ອງກັນບໍ່ໃຫ້ເກີດເຫດການແນວນີ້ອີກ ຕ້ອງເຮັດແນວໃດ...

...ບົດຮຽນໜຶ່ງ ທີ່ຂ້າພະເຈົ້າຈະພົບຢູ່ຕະຫຼອດ ແມ່ນ ຢາມເຮົາໄປວັດແທກການຮຽນຮູ້ ເຮົາລ່ະເອົາຕົວວັດແທກຂອງວຽກ ຂອງກິດຈະກຳໄປວັດແທກ ແລະ ບອກວ່າ ພະນັກງານຜູ້ກ່ຽວບໍ່ມີການຮຽນຮູ້ ວຽກກໍ່ເລີຍບໍ່ສຳເລັດ...ເຊີ່ງການເຮັດແບບນັ້ນ ຂ້າພະເຈົ້າມອງວ່າ ເປັນການຫຼົງທາງ ຍ້ອນວ່າ ວຽກຈະສຳເລັດ ຫຼືບໍ່ສຳເລັດ ບໍ່ແມ່ນຂຶ້ນຢູ່ກັບການຮຽນຮູ້ຂອງພະນັກງານພຽງຢ່າງດຽວ ມັນຍັງມີອີກຫຼາຍເລື່ອງທີ່ເຮົາບໍ່ສາມາດຄວບຄຸມໄດ້ ທີ່ສົ່ງຜົນຕໍ່ຄວາມສຳເລັດຂອງວຽກ ສະນັ້ນ ເວລາເຮົາຈະບອກວ່າ ພະນັກງານຮຽນຮູ້ ຫຼືບໍ່ຮຽນຮູ້ ຈຶງຕ້ອງພິຈາລະນາວ່າ ການຮຽນຮູ້ພາໃຫ້ເກີດການປ່ຽນແປງຫຍັງແດ່ໃນລະດັບຕົວພະນັກງານ ແລະ ການຮຽນຮູ້ອັນໃດແດ່ ນຳໄປສູ່ຄວາມສຳເລັດຂອງກິດຈະກຳ ຢ່າໄປເໝົາລວມໃສ່ນຳກັນ ຍ້ອນວ່າ ຈະເຮັດໃຫ້ພະນັກງານຂາດຄວາມໝັ້ນໃຈໃນການພັດທະນາຕົວເອງໃຫ້ເປັນມືອາຊີບ...

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

บทความที่มีผู้เข้าอ่านมากที่สุด