...ທຸກຄົນທີ່ເຂົ້າມາຮ່ວມວົງສົນທະນາໃນເທືອນີ້ ຕ່າງກໍເຂົ້າມາຮ່ວມດ້ວຍທ່າທາງທີ່ກະຕືລືລົ້ນ
ຍ້ອນຢາກຮູ້ວ່າ ເຈົ້າຂອງມີແວວບໍ່...
...ອາຈານ ນ້ອງມີແວວບໍ່...ອາຈານ ແວວແບບເອື້ອຍນີ່
ຄັກບໍ່...ອາຈານ ແວວມັນແມ່ນຫຍັງ...ອາຈານ ແວວ ກັບ ພອນສະຫວັນ
ມັນແມ່ນອັນດຽວກັນບໍ່...ແລະ ອີກຫຼາຍໆ ຄຳຖາມ ແລະ ບົດສົນທະນາໃນວົງ ກໍໄດ້ເກີດຂຶ້ນ...
...ແມ້ວ່າ ຈະບໍ່ມີຄຳຕອບໃນຕອນຈົບການສົນທະນາ
ແຕ່ທຸກຄົນຄົງຈະໄດ້ຄຳຕອບທີ່ເປັນຂອງຕົວເອງ ໃນມຸມມອງຂອງຕົວເອງ ນຳຕິດຕົວເມືອບ້ານ
ໄປພ້ອມກັບຮອຍຍິ້ມ...
...ມີຄຳຖາມເປີດຫົວເລື່ອງໃນການສົນທະນາ ວ່າ ຍ້ອນຫຍັງຈັ່ງຢາກເປັນນັກຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້
ມີເຫດຜົນຫຍັງແດ່...
ຖ່າຍໂດຍ: ພິມແພງ ອຸດອນ
·
...ຍ້ອນຮັກ...ບາງຄົນບອກວ່າ
ຕົວເອງຮັກທີ່ຈະເຮັດ ເຖີງແມ້ວ່າບໍ່ແມ່ນໜ້າວຽກຂອງຕົວເອງ ແຕ່ກໍຫາໂອກາດທີ່ຈະເຮັດ...ຮັກໄປ ຮັກມາ ກະເລີຍມັກ...
·
...ຍ້ອນມັກ...ບາງຄົນບອກວ່າ
ທຳອິດບໍ່ໄດ້ມັກ ແຕ່ວ່າຫົວໜ້າມອບວຽກໃຫ້ເຮັດ ພໍເຮັດໄປ ເຮັດມາ ກະມັກ...ມັກໄປ ມັກມາ ກະເລີຍຮັກ...
·
...ຍ້ອນເຮັດແລ້ວ
ມ່ວນຊື່ນ...
·
...ຍ້ອນເຮັດແລ້ວ
ມີຄວາມສຸກ...
·
...ຍ້ອນເຮັດແລ້ວ
ເກີດຄວາມຫຼົງໄຫຼ...
·
...ຍ້ອນມີແຮງຈູງໃຈ...ເຫັນຄົນອື່ນເຮັດ
ແລ້ວຮູ້ສຶກມີພະລັງ ຢາກເປັນຄືເຂົາເຈົ້າ...
·
...ຍ້ອນມີແຮງບັນດານໃຈ...ຮູ້ສຶກວ່າຕົວເອງກໍເຮັດໄດ້
ແລະ ໄດ້ທົດລອງເຮັດ ເຮັດພະລັງທີ່ເຊື່ອງຊ່ອນຢູ່ພາຍໃນຕົວເອງ...
·
...ຍ້ອນຢາກໃຫ້ຜູ້ອື່ນໄດ້ຮູ້
ຄືທີ່ຕົວເອງຮູ້...ຊອກຮູ້ ຊອກຮຽນ ຊອກວິທີການທີ່ຈະສື່ສານ ສົ່ງຄວາມຮູ້ໃຫ້ຜູ້ອື່ນ...
·
...ຍ້ອນເຊື່ອວ່າຄົນເຮົາພັດທະນາໄດ້...
·
...ຍ້ອນຢາກສ້າງໂອກາດໃຫ້ຄົນໄດ້ຮຽນຮູ້
ແລະ ພັດທະນາຕົວເອງ...
...ວົງສົນທະນາ ໄດ້ລົມກັນເລື່ອງ ບຸກຄະລິກ ຂອງນັກຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້
ວ່າມີເລື່ອງຫຍັງແດ່ ກໍພໍສະຫຼຸບໄດ້ດັງນີ້...
·
...ເວົ້າເປັນ...ແມ່ນຮູ້ວ່າສິເວົ້າຫຍັງ
ກັບຜູ້ໃດ ເວົ້າຢາມໃດ ເວົ້າແບບໃດ ສົມຄວນເວົ້າ ຫຼື ບໍ່ສົມຄວນເວົ້າ
ເວົ້າເພື່ອໃຫ້ເກີດຜົນແນວໃດ...
·
...ຟັງເປັນ...ບໍ່ແມ່ນການເລືອກຟັງ
ແຕ່ເປັນການຟັງເພື່ອໃຫ້ເກີດຄວາມເຂົ້າໃຈ ຮູ້ວ່າເຂົາເຈົ້າຕ້ອງການສື່ສານເລື່ອງຫຍັງ
ເພື່ອຈະໄດ້ສະທ້ອນຄືນໄດ້ຢ່າງຖືກຕ້ອງ...
·
...ຈັບປະເດັນເປັນ...
·
...ຖາມເປັນ...
·
...ສະແດງເປັນ
ວາງຕົວເປັນ...ຮູ້ການເຮັດຕົວໃຫ້ແທດເໝາະກັບສະຖານທີ່ ກັບເວລາ ກັບກຸ່ມເປົ້າໝາຍ...
·
...ສັງເກດເປັນ...
·
...ສະດຸ້ງໄວ...ບໍ່ແມ່ນໂພ້ໂວ້
ເພ້ເວ້ ແຕ່ ເປັນການຮູ້ຕົວວ່າ ຈະຕ້ອງມີການປັບປ່ຽນ
ການປ່ຽນແປງເລື່ອງໃດເລື່ອງໜຶ່ງຢ່າງທັນເວລາ ກ່ອນທີ່ຈະສາຍເກີນໄປ...
·
...ວິເຄາະຄວາມສ່ຽງເປັນ...ຮູ້ສະຖານະການ
ຮູ້ວ່າກ່ຽວຂ້ອງກັບຕົວເອງແນວໃດ
ຮູ້ວ່າທ່າແຮງຂອງຕົວເອງມີໜ້ອຍຫຼາຍເທົ່າໃດທີ່ຈະເຂົ້າໄປຮັບມືກັບສະຖານະການທີ່ເກີດຂຶ້ນນັ້ນ...
·
...ສ້າງການມີສ່ວນຮ່ວມເປັນ...
...ແລະ ຫົວຂໍ້ສຸດທ້າຍຂອງການສົນທະນາ
ກໍໄດ້ລົມກັນເລື່ອງທັກສະຊີວິດ ທີ່ນັກຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້ຕ້ອງມີ...ເປັນເລື່ອງທີ່ນ່າສົນໃຈຫຼາຍ
ຍ້ອນວ່າສິ່ງເຫຼົ່ານີ້ສາມາດສ້າງຂຶ້ນໄດ້ ແຕ່ຍ້ອນຫຍັງຈຶງສ້າງໄດ້ຍາກແທ້...ທັກສະຊີວິດທີ່ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມສົນທະນາໄດ້ແລກປ່ຽນກັນ
ກໍໄດ້ອອກມາດັງນີ້...
·
...ເປັນກາງ...ແມ່ນ
ບໍ່ເອົາຕົວເອງເປັນໄຈກາງ, ເຂົ້າໃຈຄວາມຮູ້ສຶກຂອງຄົນອື່ນ,
ຮູ້ເຖີງຄວາມຕ້ອງການຂອງຄົນອື່ນ, ບໍ່ຕັດສິນຈາກສິ່ງທີ່ເຫັນ...
·
...ຄິດສ້າງສັນ...
·
...ຍືດຫຍຸ່ນ
ປັບປ່ຽນໄດ້ຢ່າງແທດເໝາະ...
·
...ເປີດໃຈ
ໃຈກວ້າງ...
·
...ແກ້ໄຂສະຖານະການໄດ້ຢ່າງແທດເໝາະ...
·
...ຮູ້ຕົວເອງ...
·
...ຄິດບວກ...
·
...ເຄົາລົບຄວາມແຕກຕ່າງ...
·
...ການຍອມຮັບຄວາມສາມາດຂອງຕົວເອງ...
·
...ບໍ່ຄອບງຳ...
·
...ຄວາມເຊື່ອ,
ແນວຄິດ ທີ່ເປັນປະໂຫຍດຕໍ່ຕົວເອງ ແລະ ຜູ້ອື່ນ...
...ການສົນທະນາຈົບລົງ ແຕ່ການຮຽນຮູ້ບໍ່ເຄີຍຈົບເທືອ...ຄັ້ງທີ່ 3 ກຳລັງຈະເກີດຂຶ້ນ ແລະ ເປັນເລື່ອງທີ່ຕໍ່ເນື່ອງຈາກການສົນທະນາເທືອນີ້...ແລ້ວພົບກັນໃໝ່ ໂຊກດີ...😃
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น