วันพฤหัสบดีที่ 20 มิถุนายน พ.ศ. 2562

ລົມກັນເລື່ອງ “ແວວ” ຂອງນັກຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້...

...ທຸກຄົນທີ່ເຂົ້າມາຮ່ວມວົງສົນທະນາໃນເທືອນີ້ ຕ່າງກໍເຂົ້າມາຮ່ວມດ້ວຍທ່າທາງທີ່ກະຕືລືລົ້ນ ຍ້ອນຢາກຮູ້ວ່າ ເຈົ້າຂອງມີແວວບໍ່...

...ອາຈານ ນ້ອງມີແວວບໍ່...ອາຈານ ແວວແບບເອື້ອຍນີ່ ຄັກບໍ່...ອາຈານ ແວວມັນແມ່ນຫຍັງ...ອາຈານ ແວວ ກັບ ພອນສະຫວັນ ມັນແມ່ນອັນດຽວກັນບໍ່...ແລະ ອີກຫຼາຍໆ ຄຳຖາມ ແລະ ບົດສົນທະນາໃນວົງ ກໍໄດ້ເກີດຂຶ້ນ...


...ແມ້ວ່າ ຈະບໍ່ມີຄຳຕອບໃນຕອນຈົບການສົນທະນາ ແຕ່ທຸກຄົນຄົງຈະໄດ້ຄຳຕອບທີ່ເປັນຂອງຕົວເອງ ໃນມຸມມອງຂອງຕົວເອງ ນຳຕິດຕົວເມືອບ້ານ ໄປພ້ອມກັບຮອຍຍິ້ມ...

...ມີຄຳຖາມເປີດຫົວເລື່ອງໃນການສົນທະນາ ວ່າ ຍ້ອນຫຍັງຈັ່ງຢາກເປັນນັກຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້ ມີເຫດຜົນຫຍັງແດ່...

ຖ່າຍໂດຍ: ພິມແພງ ອຸດອນ

·      ...ຍ້ອນຮັກ...ບາງຄົນບອກວ່າ ຕົວເອງຮັກທີ່ຈະເຮັດ ເຖີງແມ້ວ່າບໍ່ແມ່ນໜ້າວຽກຂອງຕົວເອງ ແຕ່ກໍຫາໂອກາດທີ່ຈະເຮັດ...ຮັກໄປ ຮັກມາ ກະເລີຍມັກ...

·      ...ຍ້ອນມັກ...ບາງຄົນບອກວ່າ ທຳອິດບໍ່ໄດ້ມັກ ແຕ່ວ່າຫົວໜ້າມອບວຽກໃຫ້ເຮັດ ພໍເຮັດໄປ ເຮັດມາ ກະມັກ...ມັກໄປ ມັກມາ ກະເລີຍຮັກ...

·      ...ຍ້ອນເຮັດແລ້ວ ມ່ວນຊື່ນ...

·      ...ຍ້ອນເຮັດແລ້ວ ມີຄວາມສຸກ...

·      ...ຍ້ອນເຮັດແລ້ວ ເກີດຄວາມຫຼົງໄຫຼ...

·      ...ຍ້ອນມີແຮງຈູງໃຈ...ເຫັນຄົນອື່ນເຮັດ ແລ້ວຮູ້ສຶກມີພະລັງ ຢາກເປັນຄືເຂົາເຈົ້າ...

·      ...ຍ້ອນມີແຮງບັນດານໃຈ...ຮູ້ສຶກວ່າຕົວເອງກໍເຮັດໄດ້ ແລະ ໄດ້ທົດລອງເຮັດ ເຮັດພະລັງທີ່ເຊື່ອງຊ່ອນຢູ່ພາຍໃນຕົວເອງ...

·      ...ຍ້ອນຢາກໃຫ້ຜູ້ອື່ນໄດ້ຮູ້ ຄືທີ່ຕົວເອງຮູ້...ຊອກຮູ້ ຊອກຮຽນ ຊອກວິທີການທີ່ຈະສື່ສານ ສົ່ງຄວາມຮູ້ໃຫ້ຜູ້ອື່ນ...

·      ...ຍ້ອນເຊື່ອວ່າຄົນເຮົາພັດທະນາໄດ້...

·      ...ຍ້ອນຢາກສ້າງໂອກາດໃຫ້ຄົນໄດ້ຮຽນຮູ້ ແລະ ພັດທະນາຕົວເອງ...

...ວົງສົນທະນາ ໄດ້ລົມກັນເລື່ອງ ບຸກຄະລິກ ຂອງນັກຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້ ວ່າມີເລື່ອງຫຍັງແດ່ ກໍພໍສະຫຼຸບໄດ້ດັງນີ້...

·      ...ເວົ້າເປັນ...ແມ່ນຮູ້ວ່າສິເວົ້າຫຍັງ ກັບຜູ້ໃດ ເວົ້າຢາມໃດ ເວົ້າແບບໃດ ສົມຄວນເວົ້າ ຫຼື ບໍ່ສົມຄວນເວົ້າ ເວົ້າເພື່ອໃຫ້ເກີດຜົນແນວໃດ...

·      ...ຟັງເປັນ...ບໍ່ແມ່ນການເລືອກຟັງ ແຕ່ເປັນການຟັງເພື່ອໃຫ້ເກີດຄວາມເຂົ້າໃຈ ຮູ້ວ່າເຂົາເຈົ້າຕ້ອງການສື່ສານເລື່ອງຫຍັງ ເພື່ອຈະໄດ້ສະທ້ອນຄືນໄດ້ຢ່າງຖືກຕ້ອງ...

·      ...ຈັບປະເດັນເປັນ...

·      ...ຖາມເປັນ...

·      ...ສະແດງເປັນ ວາງຕົວເປັນ...ຮູ້ການເຮັດຕົວໃຫ້ແທດເໝາະກັບສະຖານທີ່ ກັບເວລາ ກັບກຸ່ມເປົ້າໝາຍ...

·      ...ສັງເກດເປັນ...

·      ...ສະດຸ້ງໄວ...ບໍ່ແມ່ນໂພ້ໂວ້ ເພ້ເວ້ ແຕ່ ເປັນການຮູ້ຕົວວ່າ ຈະຕ້ອງມີການປັບປ່ຽນ ການປ່ຽນແປງເລື່ອງໃດເລື່ອງໜຶ່ງຢ່າງທັນເວລາ ກ່ອນທີ່ຈະສາຍເກີນໄປ...

·      ...ວິເຄາະຄວາມສ່ຽງເປັນ...ຮູ້ສະຖານະການ ຮູ້ວ່າກ່ຽວຂ້ອງກັບຕົວເອງແນວໃດ ຮູ້ວ່າທ່າແຮງຂອງຕົວເອງມີໜ້ອຍຫຼາຍເທົ່າໃດທີ່ຈະເຂົ້າໄປຮັບມືກັບສະຖານະການທີ່ເກີດຂຶ້ນນັ້ນ...

·      ...ສ້າງການມີສ່ວນຮ່ວມເປັນ...

...ແລະ ຫົວຂໍ້ສຸດທ້າຍຂອງການສົນທະນາ ກໍໄດ້ລົມກັນເລື່ອງທັກສະຊີວິດ ທີ່ນັກຈັດຂະບວນການຮຽນຮູ້ຕ້ອງມີ...ເປັນເລື່ອງທີ່ນ່າສົນໃຈຫຼາຍ ຍ້ອນວ່າສິ່ງເຫຼົ່ານີ້ສາມາດສ້າງຂຶ້ນໄດ້ ແຕ່ຍ້ອນຫຍັງຈຶງສ້າງໄດ້ຍາກແທ້...ທັກສະຊີວິດທີ່ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມສົນທະນາໄດ້ແລກປ່ຽນກັນ ກໍໄດ້ອອກມາດັງນີ້...

·      ...ເປັນກາງ...ແມ່ນ ບໍ່ເອົາຕົວເອງເປັນໄຈກາງ, ເຂົ້າໃຈຄວາມຮູ້ສຶກຂອງຄົນອື່ນ, ຮູ້ເຖີງຄວາມຕ້ອງການຂອງຄົນອື່ນ, ບໍ່ຕັດສິນຈາກສິ່ງທີ່ເຫັນ...

·      ...ຄິດສ້າງສັນ...

·      ...ຍືດຫຍຸ່ນ ປັບປ່ຽນໄດ້ຢ່າງແທດເໝາະ...

·      ...ເປີດໃຈ ໃຈກວ້າງ...

·      ...ແກ້ໄຂສະຖານະການໄດ້ຢ່າງແທດເໝາະ...

·      ...ຮູ້ຕົວເອງ...

·      ...ຄິດບວກ...

·      ...ເຄົາລົບຄວາມແຕກຕ່າງ...

·      ...ການຍອມຮັບຄວາມສາມາດຂອງຕົວເອງ...

·      ...ບໍ່ຄອບງຳ...

·      ...ຄວາມເຊື່ອ, ແນວຄິດ ທີ່ເປັນປະໂຫຍດຕໍ່ຕົວເອງ ແລະ ຜູ້ອື່ນ...

        ...ການສົນທະນາຈົບລົງ ແຕ່ການຮຽນຮູ້ບໍ່ເຄີຍຈົບເທືອ...ຄັ້ງທີ່ 3 ກຳລັງຈະເກີດຂຶ້ນ ແລະ ເປັນເລື່ອງທີ່ຕໍ່ເນື່ອງຈາກການສົນທະນາເທືອນີ້...ແລ້ວພົບກັນໃໝ່ ໂຊກດີ...😃

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

บทความที่มีผู้เข้าอ่านมากที่สุด